Ipar, termelés

Adatok frissítve: 2022. december

Az ipari, termelő cégeknél 2010-es évek második felében jelentős béremelkedést lehetett tapasztalni a korábbi évekhez képest. Portálunk több mint 10 éve gyűjti a fizetési adatokat. Ez alapján az ipari szektorban a fizetések az 5-6 évvel korábbi szint másfél-kétszeresére emelkedtek 2021-2022-re. Budapesten továbbra is magasabbak a fizetések, a felsőfokú végzettségűek körében jellemzően 600.000-800.000 forint körül alakultak 2022-ben. A vidéki ipari centrumokban komolyan felzárkóztak a bérek a budapesti szintekhez, felsőfokú diplomával 500.000-700.000 forint körüli fizetésekkel lehet a leggyakrabban találkozni. Középfokú végzettséggel némileg alacsonyabb fizetések érhetők el.

És Te mennyit keresel? Magyarországon nem szokás ezt a témát nyíltan megbeszélni, de sokan lennének rá kíváncsiak. Írd le a fórumban is, hogy mennyi a fizetésed, és olvasd el, mit írnak mások!

A táblázatokat a beküdött kérdőívek adatainak felhasználásával állítottuk össze. Töltsd ki Te is a kérdőívet (ha még nem tetted), hogy minél megbízhatóbb elemzéseket tehessünk közzé!
:: 
Fizetések az iparban vidéken
Fizetések az iparban Budapesten

310 netto + szallast es rezsit fizetik

Most, hogy sok helyen megvoltak a bértárgyalások, mekkora emelést kaptatok?

Bruttó 32600 (minimálbér emelés összege) vagy 6 %, kinek melyik a több. Alsóbb bérkategóriákban jó, mert akár 15-20 % is lehet. Magasabb kategóriákban nagyon karcsú figyelembe véve az inflációt. Vidéki autóipari multi.

Sziasztok!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre a jelenlegi bérezésemről.
BSC Okl. Gépészmérnök vagyok 35 éves 9 év szakmai tapasztalat (mozdony korszerűsítés)
ezért igazából egyedinek mondanám a tapasztalatom.
A számok a következők:
Br. 450e Ft az alap fizetésem
fix nettó 450e Ft 13. havi
Évi nettó 660e Ft cafetéria
Saját céges autó laptop / telefon korlátlan magán használatra.
Kötetlen munkaidő + home office (gyakorlatilag azért megyek be kéthetente 1x, hogy lássák, hogy élek még)
Helyileg Budapest lenne.

Őszinte véleményemre vagy kíváncsi?
Siralmas. Egy szakács nettó (!!) 400-at megkap (oké elismerem, minimálbérre bejelentve), egy áruházláncnál egy áruösszekészítő meg 470 bruttót, és arra még rájönnek ilyen-olyan pótlékok.
Az egyéb juttatásaid valamennyi nettót kompenzálnak, de abból még nem veszel a gyerekednek még egy lakást, vagy gyűjtesz magadnak értelmezhető összeget nyugdíjas éveidre, hogy most 35 évesen van egy céges autód!
Nekem céges autóm nincsen, de ha lenne akkor sem adnám el a tökéletes állapotú autómat (mert akkor a céghez láncolom magam az autó miatt, felmondás esetén vennem kéne egy zsákbamacska autót), akkor is fenn kéne tartanom az autómat.
Ez úgy ahogy van, egy hihetetlenül gyenge fizetés még szakmán belül is (én 4 év tapasztalattal többet keresek mint te!). Más kérdés, hogy egy Okl. gépészmérnöknek 9 év tapasztalattal legalább 3x annyit kéne keresnie mint egy áruösszekészítőnek (igen, a 470 x 3 bruttóját!!), és ezt valóban sehol nem adná meg a piac, de ennek a 450-nek simán 750-nek kéne lennie!

Most lehet, hogy csak a saját nyugtatásom miatt, de a céges autóval havi szinten kb 160e ft spórolok. Kb havi 50-60e tankolok a többi meg a karbantartás, adók, gumizás, pályamatrica, értékvesztés amit nem én viselek. Mondjuk én nem is vennék 0 km-es autót, de a jóhoz könnyen hozzá lehet szokni. Amit ha bruttósítunk az kb 240e +450 az már máris br 690e ft máris és br 60 ezer ft-ért mert kb br 750 a plafon ezért feladnom a full home officet szerintem nem éri meg. De lehet csak tényleg ezzel nyugtatom magam mert elkényelmesedtem.

Valóban gyenge az alapbéred ennyi tapasztalattal, de ha az éves fix jutalmat és a nettó 660 cafeteriat visszaosztod havi szintre a fizud mellé, akkor már annyira nem néz ki rosszul.Ráadásul a céges autó miatt,ha korlátlan használatra van és ki is használod, rengeteg pénz a zsebedben marad havi szinten.

Azt nem sikerül megérteni, hogy a céges autó nem csak előny, hanem hátrány is.
1. Brutális mértékben az adott céghez köt. Ha kirúgnak, vagy csak fel akarsz mondani, azzal találod magad szembe, hogy venned kell magadnak egy normális autót (két szék közül a pad alá kerültél ha eladtad a saját autódat a cégesautó miatt), ami ma már 3 milliónál KEZDŐDIK. Ha a céges autó mellett mégis van saját autód és nem adod el, akkor máris sokkal kisebb juttatásnak számít a céges autó, mert a sajátodat is fenn kell tartanod.
2. A bekövetkezett káreseményeket nem minden esetben fizeti a munkáltató/biztosító, ha megtöröd a verdát, könnyen beletolsz 1 misit egy olyan autóba, ami nem is a tiéd
3. Közös lónak mindig túros a háta. Kollegámnak pl igazi kálváriát kellett a céggel megvívnia mire leszedette a kínai zs kategóriás gumikat a céges verdáról, engedélyeztetés, jóváhagyatás, indoklás, kismillió formanyomtatvány, stb. Sajáton ez egy délután lett volna....

Kapjon inkább rendes fizetést (mert ez a 450 ez minősíthetetlenül kevés, 0 km-es kezdők többet kapnak, viccen kívül), méghozzá olyan fizetést kapjon, amiből nem okoz gondot a tankolás meg az autó fenntartás!! A 450 kőkeményen visszaüt egy hitelbírálatnál, alig kap rá valamekkora hitelt, és a nyugdíj megállapításnál is lehet még jelentősége hogy papír szerint ingyen (najó, 450-ért) dolgozott. Sokkal inkább egy normális fizetés mint egy céges autó!!
A fizetésnek kell korrektnek lennie, a cafeteria, adHATÓ bónusz, pótlékok, stb mindegyik csak fingreszelés!!!

Én nem teljesen gondolom így. Amúgy is pont második autó vásárlása előtt álltunk mikor kaptam, mert a feleségemnek is kellet egy amivel a kölköket tudja hurcolászni. Tehát ha mégis váltok akkor van a családban 1 autó + van még mellette motorom is így mobilis vagyok, de nem szárad le az alsótestem, ha vonatra kell ülnöm ideiglenes( tömegközlekedés szempontjából jó helyen lakom), de a saját autómba így az évi 23e km helyett csak 5e kerül. A nyugdíj részben maximális igazad van. Eddig ebben erre nem is gondolkodtam, hisz még jó távol vagyok tőle(addigra lehet nem is lesz).

Igazából én is úgy vagyok, h fizessen meg rendesen én én majd eldöntöm, hogy mire akarom költeni azt a pénzt. Most sajnos nincsenek túl nagy projektjeink inkább csak vegetál a cég így a fizetés emelést se igazán tudnám megindokolni. Amint vissza tért az élet a régi kerékvágásba biztos leülök egy bértárgyalásra addig meg abból kell főzni ami van.

Köszönöm a hozzászólásaitokat.

Azért ez elég egyoldalú leírása a dolgoknak. Ha nem kirúgnak, hanem felmondasz, akkor jellemzően tudod napra pontosan hogy mikor kell leadnod az autót. Már jó előre el tudod kezdeni keresni a sajátot, ha nem tudsz meglenni egy napot se autó nélkül. Az meg hogy ki mennyiért talál 'normális' autót: van aki 300k-ért vesz és megy vele, van aki meg a tízmilliós kocsira is húzza a száját. Én 500k-ból egy hét alatt bármilyen körülmények között találnék autót, olyat ami jön megy, van rajt 4 kerék meg rendszám.
Ha meg a nagy cég kínai gumit használ meg szarakodik a balesetekkel, akkor ott valszeg nem csak az flottakezelés szar, hanem úgy kompletten trágya a cég, és nem is nagyon kéne ilyen helyen dolgozni.
Alapból a céges kocsi korlátlan magán használattal egy iszonyat kellemes dolog tud lenni, nem véletlenül terjedt el eszméletlen módon itthon. Az más kérdés, hogy ez tulajdonképpen egy adózási kiskapu, vagy ha úgy tetszik adócsalás, hogy a fél ország 'céges' kocsikkal jár.

Kb átlagos a fizud Bsc gépészmérnökként. Csak hát ugye van 9 év tapasztalatod. Most hogy a telefon/kocsi/laptop és homeoffice kompenzálja e azt a 100-200 ezer nettót, amivel többet kéne kapnod elvileg, azt döntsd el te, hogy megéri e. A viszonylag full távmunka/homeoffice azért nagyon pozitív, bár amióta bejött a covid, azóta sok cégnél alap, mégha csak részben is. Én is távmunkában dolgozok ugyanilyen diplomával, de br 460.000 ért. De nálam tervben van vállalkozás, ami a távmunkával nagyon jól összeegyeztethető. Javaslom ugyanezt.

Az alap béredet egy pàlyakezdő is megkaphatja màr. Innentől döntsd el magad hogy mennyire jó.

Tudom, bassza is a csőrömet, de ahogy én matekoltam egy Br. 750- 800-as fizuval sem vagyok sokkal előrébb mivel nem lenne céges autó és cserébe bejárhatok minden nap 8-tól fél 5ig. Most meg ha valamelyik nap nincs kedvem dolgozni akkor nem dolgozok senki nem basztat érte, ha határidőig meg vagyok. Ha kölyköket karanténba teszik különösebb gond nélkül itthon vagyok velük, 100% fizetve van a táppénzem is.

Lehet, hogy akkor magán munkákat kezdenek vállalni mellette. Más amennyit el autózik időt, azt netán magán tervezéssel tölthetnéd. Netan ha egy két napot le tudsz szedni a hivatalos melóból akkor meg pláne.

Kiváncsi vagyok milyen magán munkát kéne vállalnia mozdony korszerűsítés mellett, hiszen elég speciális területről beszélünk.

A váltás lehet opció, de vasútiparban nem nagyon dobálják a 800-900-as bruttókat.

Ha autóipari multi a cél, oda pedig figyelembe vehető, hogy ha nincs autóipari tapasztalat, tehát szintén nem reális ilyen bérekről beszélni.

Kérdező, talán a legjobban azzal járnál, ha kérnél fizetésemelést.
Ma az Aldinál egy 7+ éves pénztáros is megkeres 500e Ft-ot, ha kérsz 2 körben +10%-ot és alátámasztod sikeres projektekkel/eredményekkel akkor valószínűleg azt mondják majd, hogy adható.

Ha váltanál nem találnának ennél olcsóbban embert, úgy hogy van racionalitása a fizetésemelésnek.

Sziasztok
BAZ megye.
3.5 év tapasztalat
Autóipar
Folyamatmérnöki csoportvezető állást ajánlottak Br.480.000 Ft. Cafatéria nincs
2 ember tartozna alám
Szerintetek mennyire jó ajánlat?

? Ez melyik gyár?

A Jabilban ami aztán tényleg egy retek cég, ilyen paraméterekkel magadják a bruttó 700 ezret.

Semmiképpen nem fogadnám el.

Szerintem is kevés. Br. 700-800-as sávban mondanék én is árat. Igaz, hogy viszonylag kevés éved, de ez csoportvezetői munkakör, meg kafetéria sincs.

Sosem az számít, hogy hány év a tapasztalat. Ez csak egy indok ami mögé bújni lehet, hogy minél kevesebbet fizessenek.
Néhány éve történt, volt egy kollégám, akinek összesen 2 év munkatapasztalata volt, mint mezei mérnök. Úgy alakult, hogy felmondtak körülötte az emberek, mivel talpraesett volt, így csoportvezetői pozit ajánlottak neki bruttó 650e Ft-ert.
1 év után fel akart mondani, bruttó 1M ft-ért marasztalták. Úgy gondolom, itt nem számított, hogy hány év a munkatapasztalata.
Mindenki vonja le a maga tanulságát.

Amikor először olvastam, majdnem írtam, hogy kb. reális, utána látom, hogy bruttó. Úgy már nagyon kevés, ez egy kezdő mérnöki bér jelenleg. Szóval csoportvezetőként inkább nettó legyen az a 480.

Ha nincs vezetői tapasztalatod 1-2 évnek elmegy ugrodeszkaként, utána váltanék. Vezetoi tapasztalatot megszerezni fontos
.

Semennyire. Ez alsó hangon bruttó 650-nél kezdődik még vidéken is, el ne vállald ennyiért!

33 éves gépészmérnök, 10 év tapasztalat, BSc noname diploma.
A 10 év alatt géptervezéssel foglalkoztam. Jelenlegi munkahelyemen 8 éve dolgozok, leginkább kis szériás, egyedi mérőgépeket tervezek. Túlóra nagyon ritka, ha mégis van, akkor azt fizetik, ahogy a jogszabály előírja.
Nettó 470e Ft, nettó 25e cafeteria. Év végi jutalom vagy van, vagy nincs, nem kötelező adniuk. Ha van, akkor általában egy havi pénzről van szó.

A munkahely Budapesten van és teljesen magyar tulajdonban van, közel 1000 főt alkalmaznak.

Magamat nem tartom egy nagy elméleti tudású mérnöknek, de ennél a cégnél a felhalmozott tudásom nagy és értékes, ezt többször mondták mások és a feletteseim is.

Kezdem kicsit kevésnek érezni ezt a fizetést, de lehet, hogy csak a pofám nagy és nem a zsemle a kicsi.

Ez elég karcsú, itthon is lehetne több. Ezért éri meg itthon mérnöknek tanulni? Sopronban lakok. Itt minden második ember többet keres ennél ingázva, még a teljesen alja betanított melóval is. (Nem hiába ingázik már 100 ezer ember naponta). De egy szakember közel 2000 eurójával évi 14x meg már teljesen más kategória hozzád képest sajnos! Szóval ez elég gáz :( . Habár ahogy látom már nem csak fizikai melókért költöznek ide egyre többen. Még Budapestről leköltöző mérnököket is ismerek már. A határ túloldalán lévő mérnök irodák tele vannak magyar alkalmazottal. Van aki kocsival jár ki, van aki vonattal Bécsig. Jók a lehetőségek.

Ez alapján Sopron elég sokaknak végig gondolandó lehet. Egy átlag végzettséggel, betanított melóval érdemesebb ezek szerint oda költözni, mint a fővárosba.
Drágák az ingatlanok ahogy nézem de a fővárosi szinttől azért így is messze vannak, és az a havi 1500 euró sem tűnik rossznak évi 14 x.
Már ha nem szakember vagy 2000-ért.

Igen, jól érzed, kevés. Főleg Budapesten.

nettó 150-200-at biztos hogy rá tudsz dobni ha váltanál egy multihoz

Mennyire jellemzo az, hogy multi felvesz egy keves multis tapasztalattal 600-700 nettoert mernokot? (Érdeklődés miatt kérdezem)

Nem nagyon számít, hogy multi vagy magyar cég. Ha releváns a tudásod és tudsz angolul/németül stb, akkor simán felvesznek.

Északkelet-Magyarorszagon (Szabolcs) kb. ennyit keresek fele ennyi tapasztalattal, szerintem legalább bruttó 900 körül kellene kapnod.

Oldalak