Ipar, termelés

Adatok frissítve: 2022. december

Az ipari, termelő cégeknél 2010-es évek második felében jelentős béremelkedést lehetett tapasztalni a korábbi évekhez képest. Portálunk több mint 10 éve gyűjti a fizetési adatokat. Ez alapján az ipari szektorban a fizetések az 5-6 évvel korábbi szint másfél-kétszeresére emelkedtek 2021-2022-re. Budapesten továbbra is magasabbak a fizetések, a felsőfokú végzettségűek körében jellemzően 600.000-800.000 forint körül alakultak 2022-ben. A vidéki ipari centrumokban komolyan felzárkóztak a bérek a budapesti szintekhez, felsőfokú diplomával 500.000-700.000 forint körüli fizetésekkel lehet a leggyakrabban találkozni. Középfokú végzettséggel némileg alacsonyabb fizetések érhetők el.

És Te mennyit keresel? Magyarországon nem szokás ezt a témát nyíltan megbeszélni, de sokan lennének rá kíváncsiak. Írd le a fórumban is, hogy mennyi a fizetésed, és olvasd el, mit írnak mások!

A táblázatokat a beküdött kérdőívek adatainak felhasználásával állítottuk össze. Töltsd ki Te is a kérdőívet (ha még nem tetted), hogy minél megbízhatóbb elemzéseket tehessünk közzé!
:: 
Fizetések az iparban vidéken
Fizetések az iparban Budapesten

Ezek csak ilyen kamu gyokerek. Ha tenyleg ilyen lenne valakinek a helyesirasa, akkor nem tudna atmenni a captcha-n.

Asziszed mi hüjegyerek xD

Nyilván csak poén az egész, mégis szomorú, hogy egy 6 osztályt végzett analfabéta burkoló-segédmunkás túllicitálja házvételnél bármelyik senior mérnököt...

He-he-he

Sziasztok!

Egyre több embertől hallom, hogy a debreceni BMW gyárban 700-900K körül lehet keresni nettóban. Ezek a kinti betanitás idejére vonatkoznának? Valakinek van személyes tapasztalata?

Szia

Ismerősömet 2 év gyakornoki tapasztalattal vették fel Control Plannernek 550 nettóért,ami azért kelet-Mo-hoz képest sztem elég jó.
Kötelező valamivel több mint 1 éves kiköldetés van,minden hétvégén hazajövetellel. bruttó 40€-s napidíj (napi egy kaja van benne,de am. olcso kint a céges kantin).
Kíváncsi leszek,hogy milyen gyár lesz belőle,jó pénzeket lehet keresni méenökként is,kérdés az h. mennyire lesz daráló.

Ne hazudozzál már itt burkológyerek

Szia! Igen, lehet, 5-10 éves speciális szakmai tapasztalattal, folyékony idegen(lehetőleg német is) nyelvvel, plusz a bevállalt kinnlétekkel.

Ezt úgy kell érteni, hogy irányítás, PLC specialista, Robot-programozás, nagyvállalati könyvelés, vagy profi SAP, és hasonló többéves tapasztalatot igénylő pozik. Folyamatmérnöknek, meg karbantartónak, egyéb lótifuti munkákra azért nem fizetnek ők sem, nem hülyék.

Szerintem 6-700k nettó között reális lehet viszont 5-10 + év tapasztalat meg folyékony angollal, a 900k szerintem sima mérnökként elérhetetlen kategória inkább menedzsment lesz az, ha elérhető lenne mindenki ott lenne már. Én debreceni vagyok pályakezdőnek adtak 550-et ismerősi körömből.

Bruttó 550*

Igen, gondolom ennyit vagy többet is kap a vezérigazgató maximum.

Na ez engem is érdekelne, valaki erősítse meg ha tudja. De nézd meg milyen fizukat írtak be ide mostanában többen is Debrecenből, az alapján erősen kétlem hogy a BMW majd dupla annyit ad mint a többi fillérbaszó cég a környéken.

Helló!
Végzettség gépészmérnök bsc
Nyelv:b2 angol, de nem használom
Munkakör:tervezőmérnök
Fizetés: br 600
Tapasztalat:3 év
Hely: debrecen
Busz és kondibérlet 80%-át fizetik.
Nem sok, de kurva laza meló el vagyok mint a befőtt, nulla stressz meg a hajtás is, kicsit néha monoton a meló.

Szintén Debrecen, Villany Bsc, Mechatro Bsc+szakmák.
Villamos és mechanikai tervezés illetve projektmenedzsment, árajánlatok, stb. 4 év tapasztalat, bruttó 610.
Szinte minden nap van 1-2-3 órám szabad foglalkozásra, szakmai továbbképzésre, új termékek böngészésére, telefonálni a fusiról, stb.

Egy multinál 50-100-zal több lenne, ahogy hallom, de itt nem vizslat senki, nem basztatnak a főnökök, nem kell multikulti teljesítmény-értékeléseken, meg semmitmondó vállalati hülyeségekkel bajlódnom. Nem csesztetnek, ha 8:05-re érek be, vagy le kell lépnem tíz perccel hamarabb, amig a meló kész van.

Felnézek az új bmw-s, meg egyéb nagy céges szaktársakra, de Én nem szeretnék 1 lenni a 300 mérnökből, ugyanolyan bérszint mellett. Ja, és sokszor találni olyan kivitelező partnert, akinek szüksége van egy kis fusira, amivel simán be lehet hozni havonta még plusz egy fél-háromnegyed fizu összegét.

Az mondjuk tény, hogy ha az ember úgy áll hozzá, hogy Én elvégeztem egy Egyetemet, nekem jár az átlag feletti életszínvonal, dolgozok 1 poziban, 16:30kor leteszem a lantot és baszok a világra, megyek a moziba, vagy motorozni, úgy már nem lehet sokat elérni a mérnökségből. A rendes mérnöki megélhetés ott kezdődik, ha önálló aláírásra jogosult tervező vagy. Úgy viszont bőven utóléred az informatikus, villanyszerelő és társai béreket.

Hali! Nekem vannak ismerősök akik nyomják azért a melót rendesen, viszont lehet velem van a baj, de valahogy úgy vagyok vele letudom a melót és hagyjanak békén, néha van valami kis fusi meló én is bedolgozok, de egyáltalán nem vagyok ez a szakma szerelmese típus (valahogy kiölték belőlem). Melót amit rám bíznak tisztességesen elvégzem, fizut felmarkolom aztán csumi, aki ismerős közül is nyomja neki rendesen ő kap pesten br 750 környékén lassan 4 év tapasztalattal persze hosszútávon biztos megkeresi a bruttó 1 / 1+ misit majd, de a mai árak mellett nem hiszem, hogy olyan nagy egetrengető különbség lenne egy nettó 400-420 között vs nettó 600 között mert annyira kurva drága minden. Mellesleg nem is vergődnék mert jogosan kap többet. :D

Én megcsináltam a két alapszakot, közben dolgoztam, és munka mellett villanyszerelő, hűtő-klíma-hőszivattyú szakiskolákat, most megyek nemsokára ép.gépésznek.
Amúgy az a különbség, amit mondasz, pont egy szép lakás hitele. Csak úgy.

Szerintem azért kurva jók a tervező melók mert a) beválik 5-10 év alatt, és big lóvét gurigázol haza önálló tervezőként, b) elvagy a munkahelyeden, "szerkesztőként", valaki neve alatt, cserébe halál laza, szabadnapokon, hétvégén ha bevállalsz egy-egy villanyszerelést, légtechnikát, fűtést vagy bármit, jól lehet élni belőle.

Egyébként akik mérnökként itt sírnak, azoknak csak annyit tudok mondani, hogy hány nyugdíjas, szegény mérnököt ismernek? Én egyet sem. Ha most is odateszi magát az ember, mind ahogy régen kvázi kötelező volt, mára csak opció, akkor mindig meg lesz a hozománya. Pont azért, mert 10-ből 8-an csak úgy elvannak, mérnöki papírral, de igazából nem mérnöki hozzáállással vagy tudással.

Ha lazaság van, illetve a fizuddal is elvagy, akkor okés. Egyébként Pesten se keresnél sokkal többet, de ott sajnos a beledet is kihajtanák(tapasztalat).

Quality mérnök Bp 11 év autóipari tapasztalattal közép és tárgyalási közötti angollal bruttó 850e/hó , havi bruttó 30 e cafi és évente 1x prémium max az éves fizetés 10%-a.
11 év autóipar után jelenleg nem autóiparban dolgozom.

Szia! Én pályakezdő leszek ha minden jól megy nyártól és érdeklődni szeretnék, hogy ilyen quality mérnök pozíciókra gépészmérnöki bsc diploma helyett mennyi esélyem lenne elhelyezkedni például egy biomérnöki bsc+minőségirányítási szakmérnöki kombóval esetleg autóiparban? Szeretnék majd egy minőségirányítási szakmérnökit csinálni, szerinted megéri megcsinálni? Bővítheti majd a pályázható munkalehetőségek számát vagy ne áldozzak be rá 300+ ezeret? Előre is köszi.

Szia

Ha nem akarsz rá beáldozni 300 e-et + 1 évet és van heti 2-3 napod akkor menj el egy autóipari céghez quality gyakornoknak heti 2-3 napban ez nagy előny lesz az álláskeresésénél. Nehéz megmondani h mennyi esélyed lenne attól is függ hol keresel és persze mennyiért. Itt Bp-n a cégek már válogatni tudnak a pályázókból annyian jöttek ki ilyen - olyan képzésekből + mostanra érett be a diplomagyár jelenség. Ha végeztél nyáron kezdj el pályázni pozíciókra viszonylag jó pályakezdő fizetésért ha 1-2 hónap és pár megpályázott pozíció után azt látod h nem téged vszenek fel akkor menj lejebb a fizetési igénnyel. A legtöbb cég nem szeret fizetni ezért a viszonylag jólképzett és szakmai tapasztalattal rendelkező munkaerőt keresik kis pénzért.... Ha szerepel az álláshirdetésben hogy pályakezdőket is keresnek akkor már feltételezni lehet hogy a fizu nem sok (nincs pénz tapasztaltra). Ha bekerülsz valahova és eltöltessz 1-2 évet akkor onnantól már a szakmai tapasztalatod fog számítani és nem a végezettség (q mérnöki poziban klb 5-10 % -át használod annak amit egyetemen tanítanak....) illetve majd a munkahelyen megtanulod. Szóval nem kell persze szerencsés ha van ilyen képzettéséged (q szakmérnök). Első munkahely után pedig érdemes 1-2 év után továbblépni 20-25 % -al több fizetésért. Természetesen a nyelvtudás is számít. Szóval nem fekete -fehér a válaszom a fentiek számítanak. Arra kell törekedned diploma után hogy találj munkahelyet és legyen szakmai tapasztalatod utána már ez lesz a legfontosabb utána jön a nyelvtudás és csak ezután az eredeti végzettséged.

Még lenne 1 kérdésem ha nem gond, igazából magáról a munkavilágáról érdeklődnék, hogy említetted 11 éves tapasztalatod van. Az ilyen qualitys mérnöki pozik mennyire "darálók"? Mennyire stresszes és mekkora felelősségel jár? Mennyire könnyű kiégni? (tudom hogy munkahelytől is függ, viszont mégis így általánosságban értve) Bocs csak egyetemen nekem annyira ezt szajkózzák, hogy oda kell tenni magad nagyon a toppon kell lenni és ezért kérdem hogy mi az igazság?:D

Összességében az autóiparban nagyobb a tempó és oda kell tenni magad de a terhelés nagyban függ az adott cégtől, munkakörtől, kollégáktól, épp milyen termékkel/projekttel foglalkozol(az mennyire problémás) sőt cégen belül is van olyan hogy valaki elunja magát valaki meg megszakad ugyanannyiért. Az autóiparban összességében viszont jobban fizetnek mint a sima ipari gyártóknál bár ez is cége válogatja van ellenpélda is bőven.

Ha úgy érzed a munkahelyen hogy nekede nem ad annyit a cég fizetésben, megbecsülésben , work life balanceban amennyit te beleteszel akkor érdemes váltani. Illetve akkor is ha azt látod hogy te vagy a legjobban leterhelve (te vagy a balek). A cégek tisztán profitorientáltak ahogy a legtöbb főnök is azt nézi hogy tud a legtöbbet kivenni a legkisebb "befektetéssel". Szóval ha úgy érzed hogy nem tudsz fejlődni, kezdesz kiégni akkor érdemes váltani .

Szerintem, autóiparban átlagosan 3 évente váltanak az emberek legalábbis mérnöki pozícióban (erre is van ellenpélda de kb ez az átlag).

Plusz sokat elmond egy cégről hogy mennyire daráló hogy hány éve dolgoznak ott a kollégáid ha vannak olyanok bőven akik 5+ éve és vannak 40 esetleg 50 pluszosak is abból arra lehet következtetni hohy nem feltétlen "daráló".

De azt neked kell eldöntened megéri e neked a betett munka az adott fizetést. Manageri fizetést is el lehet érni mérnökként ügyeleti pénzzel meg hétvégi túlórával kérdés h megéri e neked, ezt neked kell mérlegelni.

"40 esetleg 50 pluszosak" is természetesen életkorra értettem. Legtöbb helyen 30-35 alattiakat keresik mert ők még bírják a terhelést.

Nem a kérdező vagyok viszont ez a diplomagyár jelenség szerintem csak most lesz még durva, gyakorlatilag sem nyelvvizsga, sem szigorlatok sincsenek (legalábbis ahol én tanultam) és persze az is megszűnt, hogy ha valaki 6x bukik egy tárgyat azt ugye eltanácsolták régen. Az-az nem lehet kibukni az egyetemről max ha átlöknek fizetősre és nem tudod kifizetni.. jóval könnyebb manapság egy diplomát összeszedni mint régebben. Na meg divat lett az egyetemre járás, nem voltam ezalól énsem kivétel mindenhonnan azt hallottam a családból diploma diploma.. és ugyanez van mai napig, viszont kíváncsi leszek mi lesz ebből, már eleve most sincs egy egetrengető szakadék egy diplomás mérnök (aki nem csak úgy el van a melóhelyen) és egy technikus bére között.

Igen, sok helyen a szigorlatokat is eltörölték, 6 vizsgás rendszer is kuka, meg a sok semmirekellő töltelékegyetemek(GDE, Milton és zseni társai távoktatásban xdd), meg ez a sok új üzemmérnöki képzés, abol kb betanított,, mérnököket" képeznek. Brutális túlképzések várhatók, a szakmák meg haldoklanak, annak azért örülök, hogy értelmes-intelligens emberek akár mérnökként kitanulnak hiányszakmákat, nem csak a fogatlan alkesz kóklerek közül lehet válogatni.

Azért én nem félek annyira..van nálunk 2 gépészmérnök gyakorlaton...műszaki érzék/tudás=0, nézzétek meg a mai fiatalokat,hogy néznek ki és hogy viselkednek....
Én azért 15-16 évesen mindent megcsináltam a Simsonon otthon...

Már énis gondolkodom rajta hogy átképzem magam szakmunkásnak és csinálok egy saját vállalkozást mint egyéni vállalkozó. Több jól kereső kollégám 5+ év tapasztalattal hétvégi szakmunkás suliba jár legtöbben villanyszerelőnek tanulnak de van még jónéhány hiányszakma....

Szerintem jó ötlet, én is elvégeztem estin egy szakmát. 4 évig voltam mérnöki pályán, azóta egész jól el vagyok a szakmával (2 év). Mondjuk nekem nem csak a fizuval volt bajom hanem az egész irodai közeggel is.

Elektromos szakmabeliként helyeslem az ötletet!

De egyébként nyugodtan megpályázhatod több kollégám is volt aki teljesen más végzettséggel (bölcsész, környezetmérnök stb) dolgozott q mérnökként. Egy részüknek volt folyamatban lévő q szakmérnöki tanulmánya de csak menet közben kezdte el munkahely mellett és nem származott belőle előnye utána. Másik részüknek nem , ugyanúgy elvoltak. Ha felsőfokon beszélsz angolul akkor jobb helyzetben vagy mert pl vevői vagy beszállítói területen nagyon fontos a nyelvtudás vannak olyan területek pl gyártási q mérnök ahol elég középfokú nyelvtudás.

Oldalak