Ipar, termelés

Adatok frissítve: 2022. december

Az ipari, termelő cégeknél 2010-es évek második felében jelentős béremelkedést lehetett tapasztalni a korábbi évekhez képest. Portálunk több mint 10 éve gyűjti a fizetési adatokat. Ez alapján az ipari szektorban a fizetések az 5-6 évvel korábbi szint másfél-kétszeresére emelkedtek 2021-2022-re. Budapesten továbbra is magasabbak a fizetések, a felsőfokú végzettségűek körében jellemzően 600.000-800.000 forint körül alakultak 2022-ben. A vidéki ipari centrumokban komolyan felzárkóztak a bérek a budapesti szintekhez, felsőfokú diplomával 500.000-700.000 forint körüli fizetésekkel lehet a leggyakrabban találkozni. Középfokú végzettséggel némileg alacsonyabb fizetések érhetők el.

És Te mennyit keresel? Magyarországon nem szokás ezt a témát nyíltan megbeszélni, de sokan lennének rá kíváncsiak. Írd le a fórumban is, hogy mennyi a fizetésed, és olvasd el, mit írnak mások!

A táblázatokat a beküdött kérdőívek adatainak felhasználásával állítottuk össze. Töltsd ki Te is a kérdőívet (ha még nem tetted), hogy minél megbízhatóbb elemzéseket tehessünk közzé!
:: 
Fizetések az iparban vidéken
Fizetések az iparban Budapesten

Hagyjuk már ezt a béemé-fetisiszta pesti sznob baromságot. Semmivel nem jobb mint bármelyik másik egyetem, csak mivel pesten van, fel kell sz*pni. Attól, hogy jobban szivatnak a felesleges diveregenciarotáció-számítással, nem leszel jobb mérnök. Amúgyis semmi jelentősége a debreceni BMW szempontjából, hogy milyen volt az "oktatás minősége", mert nem pályakezdőket keresnek, 99%-ban az számít, hogy mit dolgoztál előtte. Szinte el sem olvassák a CV-ben, hogy melyik egyetemen végeztél.

Szerintem akik így felszopják a BME-t meg a miskolcit vagy akármilyen egyetemet,azok akik full nullák az iparhoz,de nagyon tudják a vé egyenlő s per té-t és társait.

Én a debreceni muszaki karra jártam gépészre: mondhatnám h. jaj milyen jó volt,hasznos tudást adott,van fasza duális a FAG-ban :D :D...egy kalap szar az egész szak,(de a mechatró sem ér egy forintot sem). Ilyen tanárokkal mint Tiba,meg N. István(puffer)...
De legalább volt mellette szabadidőm,el tudtam menni gyakornokoskodni,melózni,erasmusra stb.
Ismerős elmondásai alapján h. a BME JÓ az abban merül ki,hogy szét*patják őket minden hülyeséggel,de hasznos tudást nem annyira ad át,de cserébe tudsz dupla előre-hátraszaltósan deriválni.
Annyi értelme van az összes egyetemnek,ha elvégzed papírod van róla,hogy nem vagy teljesen retardált. A tanulási vágy,kitartás,együttműködő készséget,kommunikációt az iparban sajátítja el az ember,nem BÉEMÉN.De ha tévedek javítsatok ki és jelentkezek majd a bme-re.

Nem értitek az egyetem lényegét. Az egyetemen az alapokat adja meg neked, ami ahhoz kell, hogy utána a munkában meg tudd tanulni az aktuális feladataid. Melyik az az iskola, ahol úgy jössz ki, hogy innentől már nem kell tanulnod? Bármelyik szakmánál is munka közben tanulod meg, hogy mit kell csinálnod, pedig ott nincs elmélet nagyon.

Deriválás nélkül nem tudtad volna megérteni a tárgyak jó nagy százalékát. Szerinted mit kellett volna tanulni? Mondjál már pár tárgyat légyszi.

Igen, ha nem tanulok meg deriválni-integrálni, nem értem meg a hőtant, nem tudom értelmezni a hővezetés diff.egyenletét,rezgéstanból nem tudok mozgásegyenletet felírni stb. Es ezeket szerinted hány ember használja a való életben? Max aki nagyon hardcore VEM-CFD szoftverelet fejleszt az alapjaitól, vagy szimulációs mérnök aki új eljárásokat fejleszt ki. Ez 50ből 1.ember kb,a többinek teljesen felesleges volt ezekkel xopnia...

Az nem az egyetem hibája, hogy alig van rendes k+f munka az országban és hogy a mérnöki melók nagy része nem is igazi mérnöki meló, csak amolyan himi-humi excelezgetés, sap-ozás, doksi szerkesztés alkatrész módosítás miatt stb-stb.

De te tudtad az egyetem előtt, hogy pontosan mivel akarsz foglalkozni? Neked is hasznosak voltak ezek, még ha nem is használod minden nap, mert ha akarod, akkor tudsz vele foglalkozni. A középsulis matek/irodalom/történelem stb gyakorlatilag az emberek 99%-nak tök felesleges. Ezt kell felfognod, hogy nem a munkára készít fel az egyetemen vagy bármelyik iskola, hanem arra hogy alkalmazkodni tudjál és képest legyél fejlődni.

Egy-két olyan tárgy van az egyetemen, ami MINDEN mérnöknek kell heti vagy havi szinten. Mert egyszerre kell lőni az általad említett szoftverfejlesztőktől kezdve a folyamatmérnökökön át mindenkire. Nem lehet az első félévben megmondani, hogy ki hol fog dolgozni és akkor szigorúan csak azt tanítani neki. De ha így lenne, akkor mi van, ha valaki más területre akarna menni? Vagy megszűnik a saját területe 20 év múlva. Akkor onnantól nem lesz mérnök többé?

Nekem nem műszaki végzettségem van, de érdekes ez a beszélgetés. Nem tudom, jártatok-e nyugati egyetemen Erasmussal, vagy más módon (én Nagy-Britaniában voltam egy évet), sokkal gyakorlatiasabb az oktatás, persze vannak elméleti tanulnivalók, de amit tanulsz, bemutatják, hogy miért lesz majd hasznos az életben, sokkal nagyobb a motiváció a tanulásra. Nem az a lényeg, hogy mekkora ász a tanár, hogy milyen bonyolultan tudja elmagyarázni a deriválás elméletét, hanem az, hogy emberek megértsék, miért hasznos, ha látod egy függvény max, vagy min pontját egy közgazdasági folyamatban. És már az elejétől vannak gyakorlati projektek. (Mi pl. marketingből kimentünk felmérést végezni igazi emberek közé, gondolom a mérnököket ipari cégekhez viszik.) Amikor hazajöttem, rettenetesen éreztem magam a magyar egyetemen, majdnem abbahagytam.

"A középsulis matek/irodalom/történelem stb gyakorlatilag az emberek 99%-nak tök felesleges."
Úgy lászik végre kezded érteni hogy miről van szó! Pontosan így van, a középiskolai oktatással is pontosan ez a baj! A kutyát nem érdekli a Baudelaire életrajz, de a témazáró dolgozatban kívülről kell fújni az egészet.
Az egyetem ugyanez csak pepitába'. MINDENT saját kútfőből autodidakta módon kellett megtanulnom amit a mérnöki munkám során használok, mert az egyetemen pl. annyi volt a plc programozás tananyaga (mechatronika szakon!!!) hogy 2 munkahengert ide-oda mozgattunk, egyik héten így, másik héten meg amúgy, kb csak a mozgatás sorrendje változott, aztán el is telt a félév... viszont a Maxwell egyenletek meg a Laplace transzformáció meg a kiskutya fingásának a differenciálegyenlete az k..vára kellett, aki ott egy előjelet elb..ott az félévet ismételt.
Azt kéne végre felfognod, hogy MINDEGYIK iskolának az életre kéne nevelnie, az élet pedig az, hogy xy multinál a vezérlésbe kell belenyúlnod valami gépen, ott aztán lótúrót sem érsz azzal ha felírod az adiabatikus állapotváltozás állapotegyenleteit vagy a Maxwell egyenleteket. Botrány, hogy ezeket a mérnöki dolgokat saját magamnak kellett megtanulnom hogy sikeres legyek a munkámban, és nem az egyetem tanította meg!!!

De a PLC NEKED pont kellett. Másik 98%-nak meg nem. Ezt értsd már meg. Nincs olyan, hogy mindenki csak azt tanulja, ami neki hasznos. Általános kompetenciát szedsz össze, amivel képes leszel a későbbiekben magadtól megtanulni számodra hasznos dolgokat, amiket majd használsz a munkahelyeden. Pont ez az életre felkészítés. Amiről te beszélsz, az a munkára való felkészítés. De még egyszer mondom: olyan nincs, hogy mindenki csak azt tanulja, amit majd dolgozni fog. Mi lesz ha megunod a PLC-t és szeretnél mondjuk CAD vagy villamos tervező lenni? Akkor meg az lenne a baj, hogy miért nem tanultál abból többet?

Arról lehet vitatkozni, hogy a módszer elég hatékony-e, illetve lehetne projekt alapon tanulni, de az már egy teljesen más történet.

A PLC NEKEM pont kellett. A másik 98%-nak meg SZINTÉN. Mert a munkaerőpiac (többek között) az ipari elektronikai tudást követeli meg egy mechatronikai mérnöktől, és nem pedig azt, hogy csukott szemmel elliptikus integrállal kiszámolja hogy mennyi lesz az anyagi pont sebessége a t=4,37455 s időpillanatban.
Ezeknek az értelmetlen fságoknak egyetlen haszna van: munkát biztosítanak x egyetemi professzornak, akik legalább adóznak a fizetésük után. Sehol nincs szükség az egyetem falain kívül arra a tudásra amit oktatnak, és ha helyette a munkaerőpiacon hasznos tananyagot oktatnák AMI JELENLEG A DIFF EGYENLET MEG AZ ELLIPTIKUS INTEGRÁL MIATT ELMARAD, akkor ezerszer jobb lenne a műszaki felsőoktatásunk.
Erre a témára a legjobb példa a "lépegető kutyaf.sz" videó a yt-n. Csakhogy a munkaerőpiacon az fizet, ha te lépegető kutyaft tudsz programozni, tehát félre kell tenni a logarlécet és haladni kell a korral!

A mechatronikai mérnökök 99%-nak kell a PLC? Ne hülyéskedjél már, ismerek vagy 50 mechást és egy darab se használja. Akkor ennyi erővel kell a CNC kód írás, a CFD/FEM szoftver használat, a villamos tervezés, HVAC tervező szoftverek, MATLAB, Python, CAD, hegesztés stb stb stb.
Elhiszem, hogy neked nagyon fájt a deriválás, de az egy tök alapművelet, amit minden mérnök megtanul. Nem csak itthon, hanem a világon is. Ha nem akarsz matekot meg fizikát tanulni, akkor menj szakmunkásnak. Mert tudod a mérnöki munka alapvetően egy tudományos fejlesztői munka. Az hogy itthon mindenki mérnöknek hívunk, aki technikusi munkát végez a gyárakban, az más kérdés.

Nem értetted meg az Orosz féle videót abszolút. Tökéletesen elmondja mi a lényeg. PLC-zni megtanulok bármikor 1 hónap alatt, ha munka után tanulom. De ha nem dolgozok, akkor két hét. Van is rá tanfolyam. Minek tanítsák annyira mélyen meg mindenkinek? Akit érdekel vagy szüksége van rá, az tanulja meg. Programozni se egyetemen tanulnak meg az emberek, ott az alapokat kapod meg ahhoz, hogy meg tudd tanulni. De ha ezt nem tudod felfogni még mindig, akkor felesleges beszélgetni erről.

Te meg azt nem tudod felfogni, hogy a "lépegető kutyaf.." egy értékes tudás, ami pedig mögötte a táblára fel van írva az pedig most is, és 30 év múlva is csak egy iskolai tananyag lesz, ami az iskolán kívül SEHOL nem fog kelleni. Nemhogy a munkaerőpiacon, hanem sehol. Senki nem kíváncsi rá a ZH feladatlapon kívül. Tehát az igaz, hogy 30 év múlva sem évül el (ellentétben a C++os kutyaf...-al), csak éppen semmire nem lesz jó akkor se, mint ahogy most se.
Egyébként pedig az "alapot ad" hozzáállás is egy nagy demagóg lózung, kérdezd meg az 50 mechás haverodat, hogy melyikük tudja most nagyhirtelen fejből levezetni egy másodrendű lineáris inhomogén diffegyenlet általános megoldását, amit x évvel ezelőtt hibátlanul megcsinált az egyetemi ZH-n mert ugye ezek voltak erőltetve hogy "alapot adjanak"?!
Remélem hogy egyetemi tanár vagy és azért gondolod olyan fontosnak azt a sok - valójában - értéktelen tudást amit az egyetemeken erőltetnek A FONTOS TÉMAKÖRÖK HELYETT. Nyilván ha az értelmetlen tananyagot kukáznák a tantervekből és a piaci igényekhez szabnák a mérnöki szakokat - ahogy az kívánatos lenne - egyből megszűnne nem kevés professzor állása, ezért ezt nem is meri meglépni senki, és a műszaki felsőoktatás tovább dagonyázhat a mocsárban a béka s. alatt.

Nem vagyok egyetemi tanár, de képzeld nekem kellett már a munkám során a deriválás. Mint ahogy kell egy kvantitatív modellezőnek, egy kutatónak vagy szoftverfejlesztőnek stb. Érted? Ugyanúgy kell 1%-nak, mint ahogy a többi dolog is 1%-nak kell. De arra épül a későbbi félévekben a fizika tudásod. Gondolj már bele milyen nevetséges lenne azt a matekot nem tanulni, amire az utánalévő tanulmányaid épülnek.

Azon lehet vitatkozni, hogy mennyire mélyen kell tanulni, de az már részletkérdés. Azt egy szóval sem mondtam, hogy nem lehetne egyszerűbb vagy kevesebb valamennyivel a matek tananyag.

Az alapot ad nem azt jelenti, hogy használod naponta te nagyokos. Hanem, hogy képes leszel utána továbblépni a tanulmányaidban. Új dolgokat megtanulni, ha olyan irányba mész.

Egyszerűen azt nem akarod felfogni, hogy valakinek kell, valaki használja ezt. Nekem például közöm nincs a gyártáshoz. Akkor most háborogjak, hogy minek tanultunk ilyen tök felesleges dolgokat? Nem, mmert van egy alap tudás, amit egy adott szakon a mérnökök összeszednek. Ezt minden egyetemen a világon megtanulod. Ha nem tetszik a felsőbb matematika vagy fizika, akkor ne legyél mérnök. Ennyire egyszerű.

Valahol középúton lenne, vagy a mostani 5 éves képzéseket (Bsc, Msc), 6 évesre növelni (Bsc, 3 MSc 2) +1 év, vagy legyen az 5 év helyett 4 év, és +1 év. A +1 évben pedig kötelező volna mindenkinek 1 év szakmai gyakorlat, olyan tárgyakkal megtámogatva amikre ténylegesen szükség lesz az akkori munkaerőpiacon.

Rendes mérnöki szakokon felesleges a szakmai gyakorlat, úgy is mindenki elmegy, akinek szüksége van rá. Az egyetemnek egyszerűen nem az a funkciója, hogy konkrét dolgokat tanítson meg (az a szakmunkás képzés, technikum, OKJ, céges tanfolyamok stb.), hanem hogy a szakmai alap kompetenciákat adja át.

Igen, akár lehetne ez is. De ezért érdemes elmenni gyakornokoskodni. Ott megtanulod, amit az adott munkahelyen kell. Utána már simán tudsz alkalmazkodni.

Én, mint BME-n végzett mérnök ezt abszolút meg tudom erősíteni. Szarrá voltam szopatva a közlekkaron, hasznos, naprakész tudást meg nem igazán sikerült átadniuk. Minden tudást, ami miatt ma értékesnek mondhatom magam szakmailag azt meló közben szedtem fel. Visszagondolva sokkal előrébb lennék és kellemesebbek lettek volna az egyetemi éveim, ha több szabadidőm maradt volna a kötelező teendők után és így a tanulmányok mellett lehetett volna egyéb szakmai projektekben, versenyeken részt venni meg úgy általában élni kicsit a kollégiumon kívül is. Hatalmas hiányosságnak érzem azt is, hogy Erasmusra sem jutottam el, mert elképzelhetetlen volt számomra beütemezni egy ilyen félévet. Pedig tök jó lett volna, sajnálom, hogy sokaknak ez a lehetőség ma már kb elméleti szinten sem meg.

"Gondolom az elvárások meg az egekben vannak kedves BÖMÖS-éknél.."
Dolgoztam pár multinál, kb mindenhol olyanok voltak a kiírt mérnökállások, hogy a mérnökségen belül SENKI nem felelt volna meg az elvárásoknak :D
De amúgy igaz hogy egyre magasabbak az elvárások mindenhol, 2016-ban még mindenkit aki a nevét le tudta írni felvettek gyártástámogató mérnöknek akárhova (igaz már akkor is szar pénzért), ma meg már alap a 2 nyelv ismerete, szinte sehol nem elég már csak az angol mint pár éve. Nyilván 60-70 jelentkezőből jobban tudnak válogatni mint amikor 5-en jelentkeztek egy állásra.
Az oktatás pedig az összes egyetemünkön gyenge, mert az iparban fontos dolgok helyett "integrálni meg deriválni" kell (a másik többszáz tankönyvi okoskodás mellett), nem pedig robotot programozni, servo driveot paraméterezni, vagy bármit ami hasznos lenne. A duális képzés egy hajszálnyit javított a helyzeten, de még mindig rengeteg felesleges fsággal tömik a hallgatók fejét, amit az élelmesebbje kipuskáz, a stréberebbje meg megtanul és a zh után 2 héttel elfelejt :)

Igen ,csak ott tartunk,hogy 2 nyelvvel valaki elmegy dolgozni egy SSC-be nettó 400-ért,mérnökként meg 2 nyelv ismeretével + baromi stresszes pozícióban keres nettó 450-500 -at :DD. Volt gyakorin egy srác aki írta hogy ő gépész diplomával konkrétan elment SSC-be,sokkal lazább,kiégett kockák helyett sok a jó csaj körülötte,a fizu meg ugyanaz. Sad but true...

Ez jo:D Es ezzel nem tudok vitatkozni. Szakmailag elvagja magat, mert azert gepeszkent eletpalyaban gondolkodva szerintem jobbak a lehetosegek, viszont rovudtavon minden az ssc mellett szol.

Nem az egyetemek gyengék (legalább is nem a BME - de nem vagyok sem mérnök, sem BME-s), hanem meg kellene már érteni hogy az egyetem mire való. Alapot ad. Ennyi. Amire te gondolsz hogy a képzésből kieseve már tudok is termelni, az a szakmunkásképző.

Mi a túrónak tanulnál egyetemen valami egész konkrét dolgot ("servo drive programozás"), amikor lehet 3 év múlva totál más lesz helyette?
Lehet hogy a ZH-ra nem emlékszel mondjuk már fél év után sem annyira (mármint amit tanultál), de a tudás ott van, ha elő kellene venned 1 év múlva tuti gyorsan belerázódnál - legalább is én igy vagyok pl. a lineáris algebrával.
Nem az egyetem feladata hogy megoldja / bezárja a kis árkot ami a kikerülő végzősök és a nagy multik elvárásai között van. Erre vannak már most is pl. duális képzések, vagy a gyakorlatot pont erre találták ki. Egyetem mellett simán lehet dolgozni mondjuk 1 évet gyakornokként, akár részmunkaidőben - gondolom ezt sokan nem csinálják a "büdös a meló" hozzáállás miatt - de akkor nem kell csodálkozni hogy szarul keres valaki, meg nem tud elhelyezkedni.
A nyelvtudásról meg csak annyit hogy sajnos ez van, ma már az angol alap (mondjuk felsőfokon), ha német is van hozzá (szintén felsőfok), akkor tuti nyerő a dolog. Itthon az autóipar erősen felül reprezentált a német cégek által, ehhez alkalmazkodni tudsz, mást nem. Nézd a jó oldalát: 2 folyékony nyelvvel (angol+német), bármi történik itthon simán kimész EU-n bárhova, nem lesz problémád.

Alapot ad? Akkor miért használhatatlan az egyetemről kikerülő "mérnökök" nagy része? Lofaszt se ad az egyetem, csak égeted az időt/pénzt rajta, miközben az ottani anyag 20-30 évvel le van maradva az ipartól.

De jah egész biztos mindenki azért megy egyetemre, hogy majd soha napján kiskedden mikor szüksége lesz papíron deriválnia majd akkor "gyorsan belerázódjon", és tuti nem azért, hogy utána majd normális állása legyen...

Mert mikor felmegyek mondjuk egy tetszoleges magyar hirportalra (portfolio.hu vagy ilyesmi) akkor jon velem szembe egy bmws reklam ahol mernokot keresnek. Es tudod hogy kezdodik a reklam? Valami sebesseg vagy ilyesmi derivalttal :) Ugyhogy errol ennyit.

Azért mert az jól néz ki, ők se gondolják komolyan hogy deriválgatnod kell. A mérnöki matekok teljesen feleslegesek, gépiesen betanulod hogy kell deriválni-integrálni, aztán viszonlátás. Ott van a wolfram meg a matlab, tized mp alatt megcsinál neked mindent. Csak az egyetemeknek/egyetemistáknak is,, menő'', hogy ohh mi ilyen-olyan diff egyenleteket tanulunk waaoo milyen hardcore. Aztán, meg az első munkahelyeden rájössz, hogy ezeket el is felejtheted és 0ról tanulhatod meg a szakmát...

Csak egyeterteni tudok. Szerintem se dolga az egyetemnek, hogy multi rabszolgakat termeljen. Ha ez faj, akkor technikusi kepzesre kellett volna menni.

Szia,

Nagy tisztelettel válaszolnék: amit írtál nettó faszság :D
Ha valaki abban a szellemben olvassa ezt az oldalt,hogy (közeli ismerettség híján) kicsit képbe kerüljön a fizetésekkel,azok kedvéért leírom,hogy mi az újság az én tapasztalatom alapján szeretett cívisvárosunk és kornyékén.

Abszolut reálisnak tartom a 700-900k-s nettót a BMW-nél azoknak akiknel már van legalább 5 év tapasztalata autóipari cégeknél(Vitesco,Thyssen, stb. (és nem józsi bácsi forgácsoló műhelyében,ilyen helyekre nem is szabad elmenni dolgozni szerintem,mert a CV-ben szarul néz ki)

Én nyíregyen dolgozom(gépészmérnökként) 3 év tapasztalat van, nekem 560k a nettóm + fix 13.havi fizu,+év végi bonusz. Ami jol hangzik,de nem gondolom,hogy kiemelkedően keresnék,ugyanis relative pályakezdőket 550k-be vesznek fel a BMW-hez.

Szoval long story short: Szipkázzák el a Vitescotol is a mernököket a BMW-hez,ahol tud vastagon fogni a ceruza,merjetek nagyot mondani,egy kalappal nektek akik olvassátok ezt,és irtatok meg majd mizu ott.

Ugyanezt Én is meg tudom erősíteni. Igaz, én csak jelenleg vagyok költözésben Debrecenből Nyíregyházára, de több helyen voltam már final körös interjún. Én nem várom a megváltást az akkugyártól, és az árak elfogadhatóbbak a Nyirségben.
Jó kiállással, a mérnökségen felüli egyéb eladható tudásokkal simán lehet Szabolcs megyében is faxa állást kapni. 1 diploma már semmire sem elég, de ha mellé van esetleg plusz szakvizsgád, coaching tanfolyam okleveled, vagy valami gyártói/beszállítói tanúsítványod, PLC képzésed, stb, esetleg technikusi szakmád, nagyságrendet nőnek az esélyeid.

A másik dolog még, hogy az évek szerintem nem számítanak annyit, amennyit itt panaszkodnak róla. Egy rátermettebb munkatárs lehet, hogy kevesebb év után is föléd tud kerülni, pláne menedzsment szinten.

Ha meg akarod erősíteni, akkor jó lenne ha nem csak annyit írnál le te is hogy szerinted mennyit lehet elérni, hanem konkrétan leírnád hogy te magad milyen tapasztalattal mennyit kapsz. Én pl. továbbra is várom annak a mérnöknek (nem vezetőnek) a jelentkezését akinek megadtak már Debrecenben nettó 900-at (vagy annak aki BIZTOSAN tudja hogy van aki ennyit kap), nem csak a hasára ütve írogat ide számokat.

6 év tapasztalat, gépész bsc+msc, villanyszerelő, épgépész, lakatos szakmák, angol-német középfok. 4 év Építőipari menedzser/tervező tapasztalat villamos automatika és gépészeti területen, 2. éve már multinál maintenance/automation pozi, net 660.

Én egy szóval sem mondtam, hogy nettó 900-at. Annyit sosem fogsz kapni sima mérnökként, esetleg specialistaként 20év körüli tapasztalattal. A legtöbb ambiciózus mérnök meg 5-8 év után úgy is valamennyire vezető lesz, vagy úgy alakul a munkaköre. Aki abszolút sosem akar semmiféle kommunikációt, emberek közé menést, irányítást, projektkezelést felvállalni, az nem fog 900-at kapni, mert igazából nem tud igazán pluszt nyújtani egy kevés tapasztalatossal szemben. Azért azt sokan láthatják, akik már dolgoztak multinál, hogy amikre mérnököket alkalmaznak, arra igazából ritkán kell egy élethosszig tanulni képes(mérnöki)agy...
Direkt ez a felfogás, hogy könnyen pótolható légy.

Én úgy látom, hogy ezen a fórumon főleg pályakezdők/fiatalok szólnak hozzá, akik az első évektől a világ minden pénzét szeretnék megkeresni, féligmeddig, de csak félig jogosan.

Neked kell tudnod, miben vagy jó, és vagy az önálló tervezési jog, vagy a specialista, vagy a menedzsment/vezetés irányba mozdulni.

Na akkor fussunk neki még 1x. Te konkrétan nem írtad ugyan le a 900-at, de a hozzászólásnak amire reagáltál a legfőbb mondanivalója volt a hogy a nettó 900 reális, és előtte is ezen ment a vita, csak pár komment törölve lett. Erre írtad hogy ugyanezt meg tudod erősíteni, ergo szerinted is igaz. Most meg leírod az ellenkezőjét annak amivel teljesen egyetértettel, és csodálkozol hogy én ilyen fizukról fantáziálok...

Oldalak