Ipar, termelés

Adatok frissítve: 2022. december

Az ipari, termelő cégeknél 2010-es évek második felében jelentős béremelkedést lehetett tapasztalni a korábbi évekhez képest. Portálunk több mint 10 éve gyűjti a fizetési adatokat. Ez alapján az ipari szektorban a fizetések az 5-6 évvel korábbi szint másfél-kétszeresére emelkedtek 2021-2022-re. Budapesten továbbra is magasabbak a fizetések, a felsőfokú végzettségűek körében jellemzően 600.000-800.000 forint körül alakultak 2022-ben. A vidéki ipari centrumokban komolyan felzárkóztak a bérek a budapesti szintekhez, felsőfokú diplomával 500.000-700.000 forint körüli fizetésekkel lehet a leggyakrabban találkozni. Középfokú végzettséggel némileg alacsonyabb fizetések érhetők el.

És Te mennyit keresel? Magyarországon nem szokás ezt a témát nyíltan megbeszélni, de sokan lennének rá kíváncsiak. Írd le a fórumban is, hogy mennyi a fizetésed, és olvasd el, mit írnak mások!

A táblázatokat a beküdött kérdőívek adatainak felhasználásával állítottuk össze. Töltsd ki Te is a kérdőívet (ha még nem tetted), hogy minél megbízhatóbb elemzéseket tehessünk közzé!
:: 
Fizetések az iparban vidéken
Fizetések az iparban Budapesten

Elírásokért bocsi, telefonon mellényomtam, nyilván érthető így is.

Akit egy kertes házas övezetben BÁRMIKOR IS zavar a fűnyírás (nyilván az éjszakai órákat leszámítva), az a legjobb ha beköltözik a pesti aszfalt-dzsungelbe, ezt te meg is tetted, úgyhogy ez a sztori itt véget is ér ;)
Mindenféle vélt vagy valós időablakokban "tilos" füvet nyírni, felőlem meg vasárnap délben is nyírhat füvet akármelyik szomszéd. Akit ez zavar egy kertes övezetben, az ugyanakkora gyíkarc, mint aki egy teltházas koncerten felháborodik hogy a tömegben valaki véletlen rálépett a lábára.

A debreceni BMW releváns, 5+ éves tapasztalattal tényleg megadja a 800-900 nettót, plusz az 1 éves kiküldetéssel is szépen lehet kaszálni, párszáz Eurót adnak még költőpénznek, amiből semmivel nem kell többet költened mint itthon, mert az árak minimum ugyanakkorák, ha nem alacsonyabbak kint. Ez már többek által is megerősített valós tapasztalatom, nem kamu.

Jelenleg a BMW adja a legnagyobb mérnöki bért az országban, a pesti meg győri cégek elbújhatnak mellette.
A főváros egy undorító, szemetes, túlzsúfolt putri lett, egekbe szökő ingatlanárakkal és szar fizetésekkel. Ahol már a 10 percenként járó éjszakai busz is hajnal 2-kor szarrá van tömve, ahol tele minden utcai szemetes, 20 perceket kell sorban állni egy isten háta mögötti kis Sparban is, az a város már túllépte a teljesítőképessége határát. Egyszerűen a média csak mossa, mossa, mossa az emberek agyát, hogy "gyere Budapestre, itt mindenki dupla annyit keres mint az országban máshol, és mindenki nyugati színvonalon él".
Budapesten már csak az orvosoknak, ügyvédeknek, politikusoknak meg mindenféle seftes, maffiózó c*gány vállalkozóknak éri meg élni, akik péntek-szombat esténként a duurogós kipufogójú németprémiummal végigszántják a József Attila utca-Széchenyi tér tengelyt.

Bocsánat, hogy elkanyarodtam kicsit a témától, de ez kikívánkozott belőlem. Budapest a szar fizetések városa lett, egyszerűen túltermelés van emberből. Akármelyik borsodi szarfészekben is meg lehet már keresni azt a nettó 400-500-at, amit a pesti prolik adnak. És azt sem lehet már mondani, hogy annyival kulturáltabb lenne, mert rohadtul el van c*gányosodva a főváros.

Igen, ad annyit, de az már vezetői pozi,a beosztott mérnöknek sajnos ők sem fizetnek 8-900 nettót.

De, fizetnek, hidd el.

Érdekes, facebook csoportokban én meg pont azt olvastam hogy milyen sovány fizukat kínáltak az ott interjúzott mérnököknek is... Akkor most ki írt igazat? Kicsit konkretizálhatnád hogy milyen pozíciókról tudsz ahol megadtak ennyit és milyen tapasztalattal. Mert a hozzászólásod alapján úgy tűnik te valamilyen alternatív valóságban élsz, ahol Budapest a szar fizetések városa...

Lehet, hogy a tipikus gyári mérnöki pozíciókra szar pénzt adnak ( folyamatmérnök, minőségbiztosítás), mert arra válogathatnak a vitescós, schäeffleres, thyssenkruppos és egyéb jelentkezők közül.

A fejlesztési osztályon a járművek elektronikájának validálásáért felelős mérnököknek megadják a 800-900-at.
Nézd meg a nyitott pozícióikat, nem másolom be ide, ilyen-olyan vehicle/electronic/specialist kulcsszavakat tartalmazó pozíciók.

Ugyanilyen munkakörökben a pesti fosch, thyssenkrupp, jaguar, conti, knorr, avl és társai 2/3-adnyi, feleannyi pénzt adnak.

Process Planner 2 év kecskeméti gyakornoki tapasztalattal alapbér: 550k nettó (plusz ~40eur napidíj odakint,13. havi fizu,kb. ugyanennyi + év végi bonusz.
Én kivancsi vagyok egyébként,hogy milyen ott dolgozni. Ha ennyi pénzért legalább nem borzasztó,akkor már megéri odamenni :D
De én azt gondolom,hogy azoknak a nagy része akik most odamennek véleményem szerint 2-3 év mulva elmennek,mert nem fogják bírni a ramp up-ot.

Gyori Audiról valakinek van infója? Gépészmérnök, tervezés 5 év tapasztalat, jó német nyelvtudás. Mennyit lehetne elkérni?

Szia. Mivel ott van 13.havi fizu, ezért 1M körül kérj sztem

Kérj ennyit nyugodtan, max pofán röhögnek DDD. Ennyit max infó-villany munkakörben kapsz haver.

Tatabányán ennyi évvel gyártósorimérnökként 900-1,1m... akkor Audi csak megad 1m-et még a gépészeknek is...

Most itt bruttó vagy nettó 1 millióról vitatkoztok? A bruttó reális lehet akár, mert az Audinál felnyomták a béreket a sztrájkolgatással, de szerintem az a piac teteje, és biztos, hogy kőkeményen meg kell érte interjúzni, mert oda nem könnyű bekerülni.

Természetesen bruttó 1m,senki nem tudja, hogy a másik ember milyen adókedvezményeket vesz igénybe. Amúgy ezekhez a pozikhoz semmi extra tudás nem kell. Bármilyen multinál felszed az ember 3-5 év alatt kényelmesen...Utána meg kényelmesen megvan a br1m +bónusz +HO lehetőség.

Ez lehet, hogy a tatabányai összeszerelő üzemekre igaz, de azért az Audinál van fejlesztés is bőven, főleg most az elektroos hajtást nyomják nagyon. Nem hinném, hogy arra nem kellene semmi tudás, csak amit bárhol felszed az ember.

Én csak tavalyi bérekről tudok nyilatkozni, de Tatabányán is Br 750e kerestek folyamat/ gyártás támogató mérnököket. Ahogy ismerősöm jellemezte most ott a helyzetet, hát nem fényes. Létszám stop van és mindenkinek szórják kifelé a szabikat. Csökkent a kereslet, nem kicsit. Új belépőként nem hiszem, hogy dobálják azt az 900e vagy 1,1 millás fizukat, mert te xyz helyen letöltöttél 5 évet.

Sziasztok

Én is kételkedek a Tatabányai 900.000 -1.100.000 Ft-os fizetéseben legalábbis alapbérben.
Viszont ha valaki ilyet olvas/hall érdemes belekalkulálni hogy még az is lehet hogy igaz mondjuk 800.000 FT-os albéren felül ügyeleti pénzzel meg túlórával simán elérhető. Énis voltam úgy hoyg kb annyit kaptam mint a csoportvezetőm de keményen kellett túlórázni érte.

Szóval alapbérként nem hiszem de túlórával ügyeleti pénzzel elérhető

Első kézből tudom ezeket. Japán, koreai, Dán cégek simán fizetnek ennyit. Valahol spec technikus is megkapja a br750-800at. Kazángép kezelő, alállomás kezelők stb. Jah és ezek alapbérek. Van ahol ebben a sávban keres közgazdász (könyvelési ember) nem vezető!! Láttam a bérpapírját. Komárom-Esztergom megyében sok gyártási technikust, mérnököt keresnek. Sok vezető jár le Pestről is. De amúgy hays salary Guide is ezeket a számokat hozza tapasztalt mérnöknek. Szóval egyáltalán nem lehetetlen.

Helló! váltás előtt állok a Contitech cégről Nyíregyháza) ki mit hallott? Pozitív/negatív dolgok?

Nem rossz hely, tipik német multi, de azért milliós nettót ott se várj. Annyit ad, mint a környezők, kezdőként kb 350 net, tapasztaltként 450-550net. Ha penge vezető vagy, akkor persze vannak jó zsíros pozik, de ahhoz akkora májernek kell(ene) lenned olyan szociális skillekkel, hogy eszedbe sem jutna egy ilyen oldalon kérdezősködni. Nem bántásképp, hanem okulásképp mondom.

700-900 nettó a BMW-nél, hogyne, hihetetlen, hogy ez a kamuhadjárat még az utolsó ilyen kis piszlicsáré oldalra is kiterjed, ahol még tényleg normális diskurzus folyt a bérekről.

Jó lesz az nettó 300-400-nak is, nem fognak többet adni mint amennyit muszáj, csak azért, mert "béemvé".

Szerintem azt a 700-900-at vezetők keresik, vagy 10+ éves tapasztalattal rendelkező SAP specialisták és egyebek. A vezetőknek nettó 1 milla + céges autó megvan mindenhol, ezt tudtuk eddig is, lapozzunk. Nem mellesleg ez kb. 5 éve is ugyanígy volt, ők sem követik az inflációt, az ilyen magas béreket még évi 10%-kal sem emelgetik, velük csínjábban bánnak. Az ő korábbi életszínvonaluk is csökken jócskán.

Amúgy a hiperszuper BMW-ről meg annyit, hogy most akartam jelentkezni, de a karrier portáljuk egy kalap fos, folyamatos homokórázás, nem küldik az egyszer használatos jelszót, amit csak 2 percig lehet érvényesíteni. Mi a lóf*szt akarnak így? Pedig 3 évig dolgoztam mérnökként a müncheni BMW-nél, de úgy látom, nem kell nekik az ember, ha ennyire igénytelenek. Nem is baj, gondolom úgyis csak a szokásos többkörös sz*patás várna rám, nem lennék még így sem elég jó nekik, vagy csak bruttó 500-ért.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230518/havi-netto-650-850-ezer-forintot-kernek-magyarorszagon-a-kezdo-mernokok-kulonben-mennek-kulfoldre-615902

ebből ami igaz, azt nagybetűvel kiemelem:
Havi nettó 650-850 ezer forintot kérnek MAGYARORSZÁGON A kezdő MÉRNÖKÖK, különben MENNEK KÜLFÖLDRE

Igen persze,mese habbal. SOkan örülnek ha felveszik őket bruttó 500-zal valahova teljesen pályakezdőként.Külföldre a specialisták kellenek,én még olyat nem nagyon hallottam,hogy végzés után egyből kiment volna valaki 0 tudással jó helyre.Ez ilyen tipikus nagyarcú BME-sek véleménye lehetett,hogy OHH ÉN ELITVAGYOK AHAHA,nettó 650 alatt a lábamat se teszem be sehova,meg megyek egyből külföldre szarrá keresni magam.Majd jön a megdöbbenés. ( amúgy az index is lehozta ezt a cikket)

Menjenek így is túl sok mérnök van már itt hála a csodálatos felsőoktatásnak. Egy egy nyitott pozícióra már kész kihívás bekerülni több éves tapasztalattal is normális fizetésért mert a 20 jelentkező közül biztos lesz nem 1 nem 2 aki kevesebbet kér.....

portfolio már évek óta kb a napiszar szintjén van

Csak gyorsba átfutottam. Tehát azt írja hogy a felsőoktatásban levők x százaléka ennyit SZERETNE kérni.Az hogy mennyit kap már más tészta. De most komolyan XDD , elképzelem odamegy a Boschhoz egy fresher gépész-mechás,és fél év gyakorlati tapasztalattal bemond nettó 650-et. Szerintem kiköpné a HR-es a kávéját az biztos.

Igaz, hogy látszólag arról szól a cikk hogy mennyit SZERETNÉNEK keresni, viszont a tudat alattiban ott marad az a benyomás hogy a mérnökök ilyen nettó 850-eket keresnek, és ha 10000-ből 1 fiatal emiatt beiratkozik a műszaki felsőoktatásunk bűzös pöcegödrébe, akkor már bőven elég kárt okozott a cikk.

Arról hány cikket találtatok (tehát a valóságról), hogy túltelített lett a piac, nehéz mérnökállást találni, és a fizetések is szrok??

Te is valthatsz, ha ennyire nem erzed, hogy haladnal.

https://telex.hu/eletmod/2023/05/19/az-ertelmiseg-cementet-lapatol-villanyszerelo-szociologus-komuves

Azert beszelhetnenk mar kicsit konkretabban is, mert az hogy mernok, rengeteg mindent jelent. Milyen mernoki diplomaval nem lehet elhelyezkedni szerinted? Azert szeles a skala. Epitesz, epitomernoknek szar a helyzete, ugyanugy a vegyeszmernokoknek, anyagmernokoknek sincs tengernyi lehetosege. Egy gepesz konnyen talal allast szerintem az autoiparban, gyartasban egy kozepes folyamatmernokit, karbantarto mernokit (futottak meg fizuert), villamosmernoknek PLC vonalon jo sora van, szinten jo a beagyzott fejlesztoi vonal (nem a kuli manualis szoftverteszterre gondolok). Szerintem allast lehet talalni. Szakmailag jo allast jo fizuert mar sokkal nehezebb es nagyon koncentralt foldrajzilag is.

A másik kérdés hogy honnan lesz megfelelő skillekkel rendelkező mérnökük pl. Én pl. BME-re jártam gépészképzésre,minden 3.csoporttársam debreceni volt,innen már lerí,hogy milyen a debreceni egyetem színvonala mérökképzéseken.Aki pl Műegyetemre járt,Pesten is dolgozik jópénzért az meg biztos nem fog átmászni Debrecenbe ugyanazért(vagy ugyanazért a pénzért sem).Győrben is szar az egyetem,egyik ismim oda járt,azt mondta attól hogy ott van egy nagy gyár attól még nagyon alacsony színconalú az oktatás,pesti ismerőseimet hetente keresik meg az Auditól,hogy nem lenne-e kedve ott dolgozni.Gondolom az elvárások meg az egekben vannak kedves BÖMÖS-éknél..

Oldalak