Ipar, termelés

Adatok frissítve: 2022. december

Az ipari, termelő cégeknél 2010-es évek második felében jelentős béremelkedést lehetett tapasztalni a korábbi évekhez képest. Portálunk több mint 10 éve gyűjti a fizetési adatokat. Ez alapján az ipari szektorban a fizetések az 5-6 évvel korábbi szint másfél-kétszeresére emelkedtek 2021-2022-re. Budapesten továbbra is magasabbak a fizetések, a felsőfokú végzettségűek körében jellemzően 600.000-800.000 forint körül alakultak 2022-ben. A vidéki ipari centrumokban komolyan felzárkóztak a bérek a budapesti szintekhez, felsőfokú diplomával 500.000-700.000 forint körüli fizetésekkel lehet a leggyakrabban találkozni. Középfokú végzettséggel némileg alacsonyabb fizetések érhetők el.

És Te mennyit keresel? Magyarországon nem szokás ezt a témát nyíltan megbeszélni, de sokan lennének rá kíváncsiak. Írd le a fórumban is, hogy mennyi a fizetésed, és olvasd el, mit írnak mások!

A táblázatokat a beküdött kérdőívek adatainak felhasználásával állítottuk össze. Töltsd ki Te is a kérdőívet (ha még nem tetted), hogy minél megbízhatóbb elemzéseket tehessünk közzé!
:: 
Fizetések az iparban vidéken
Fizetések az iparban Budapesten

És az előbb még az volt itt a nagy szenzáció, hogy Debrecenben megadják a nettó 800-at, akik a teljes elektromos rendszert megtervezik és validálják :D Úgy volt bejelentve, mintha micsoda szuper fizetés lenne, miközben ARRA A MUNKÁRA egy csapnivaló pénz az is.
Ez a honvágy becsülendő amit itt a barátunk ismertetett, de majd kijózanodik. Legrosszabb esetben az első itthoni fizetése után már rendeli is a repjegyet visszafelé. Jobb esetben pedig időben kijózanodik.
És ha a fizut nem nézzük, akkor is elmondható, hogy itthon mindenféle koszos romos gyártócsarnokok várnak rá, audit előtt 20 perccel kinyomtatott kismillió "nem üzemel" táblával, trágya munka törvénykönyvével, be nem tartott munkavédelmi előírásokkal, rugalmatlan szabadság-kezeléssel, stb., kinn pedig elfogadható(bb) gyártási körülmények vannak.

Persze, jó lenne a havi 2 millió arra a munkára, sőt, 5 millió is.
De egyébként 850 körül adnak nettóban, plusz 30-40 ezer cafeteria, plusz évi 8-10% bónusz.

És nem kell megtervezni az elektromos rendszert, csak validálni kell, autózgatás tesztpályákon, mérések készítése...stb.
Nem kell megszakadni benne, kényelmesebb mint a csarnokban ugrálni acélbetétesben. Kint olyan 1,5 milliót adnak erre.

Amúgy a hegesztőmérnöki tényleg egy gagyi képzés, egyetemen etettek vele, hogy milyen jó, dőlnek majd a milliók, persze előtte csengesd ki a 2 milliót a képzésre. Aztán nézd meg, hogy hány ilyen állás van. Ugyanúgy kihalóban van az is mint az összes többi, klasszikus hardcore gépész munka.

"És nem kell megtervezni az elektromos rendszert, csak validálni kell, autózgatás tesztpályákon, mérések készítése...stb."

Magas szintű szellemi munka, amiért fizetés kell hogy járjon. Mint ahogy az IT szektorban ez így is történik, ahol semmivel sem zajlik ennél hú de sokkal komolyabb szellemi munka, a 850et mégis körberöhögik, és ez náluk nem fizetés hanem szotyipénz kategória. Miért? Csak azért, mert belőlük (nagyobb) hiány van.
De ez még nem változtat azon a tényen, hogy a 850 az gyenge bármilyen gépész vagy mechatronika munkakörben bárhol az országban. (Nyilván ha irodai asszisztensként keresel 850-et, az egy q** jó fizu. Mérnökként meg nem az.)

Oké, elfogadnék többet is persze, ezzel sem én leszek a Balaton-felvidék meg a Svábhegy császára, de tényként állapítottam meg, hogy jelenleg nem szofzveres mérnökként ez a nagyon maximum, amit Magyarországon ma el lehet érni.

Az biztos, hogy a pesti tahók ennyit nem adnak, ott 600 a piac teteje, azt is kb. csak a Bosch meg a Jaguar adja meg, a többi még mindig a 450-nel szarrágózik.
Tehát feleannyival mint Debrecenben!!!

Én egy 35 fős garázscégnél dolgozok Pesten 660 bruttó a fizum 3 év tapasztalattal, 0 nyelvtudás kell, nem kell a külföldi anyacéghez utazgatni üzleti utakra Japánba vagy Németbe, évi 2-3 fizetésnyi prémium (nagyobb projektek zárásakor), családias légkör, sokkal jobb mint egy multi. De: ha egy garázscég ki tud gazdálkodni 660-at, akkor nem kell nagyon érvelgetni hogy egy multinál vastagabban is tud fogni a ceruza. A 450-es szarrágózás 2-3 éve lehetett igaz, a "háborús" infláció belendülése és a minimálbér 20%-os emelése előtt. Ma már Pesten is nettó 500-800akat keresnek az átlag mérnökök egy multinál, az egyetlen probléma hogy egy fél literes üdítő 500 Ft, egy élhető lakás meg 80 millió, tehát még a nettó 800 is egy lófa. Sz.
A debreceni 800 csak annyival jobb mint a pesti, hogy ott valamivel olcsóbbak az albérletek meg picit az árak is, ezért a vásárlóértéke nagyobb mint itt Pesten, de egy rendes multinál Pesten is megkapod a 800-at, mint ahogy példát is tudok rá (egyetemi csoporttárs, gyógyszergyár, stresszes szar meló)

Most ezzel dicskedni akarsz, hogy mérnökként még egy szaros angolt sem beszélsz és problémát okoz neked egy külföldi kiküldetés? Hát ha neked ez jó, akkor örülök neki. Csak aztán, ha csődbe megy az a kis garázscég, rohadtul nem fogsz munkát sem kapni, nem hogy bruttó 660-at.
Az a családias légkör meg általában a sumák, be nem jelentős zsebbe fizetést meg az ingyen túlórát jelenti. Én speciel sem a magyar államnak, sem magyar vállalkozónak(=csalónak) nem dolgozom soha, ha valaha arra kényszerülnék, akkor Bécsig meg sem állok, az biztos.

800-akat baromira nem keresnek mezei mérnökök Budapesten, ez egyértelműen hazugság. Nyilván van ilyen ember, akinek sikerült kiharcolni, jókor volt jó helyen, de tömegesen ez nem jellemző, 600 a piac teteje.
Debrecenben meg 850 + sokkal jobb bónuszok és 1 milliós vissza nem térítendő letelepedési támogatás.
És ezt még csak egy tréningre kiküldendő embernek adják egy még nem is üzemelő gyárban. És ugye 1000 Euro még plhszban Münchenben úgy, hogy kapsz szállást minőségi hotelben, privát szobával.

A felsorolt Boschon meg Jaguaron kívül tulajdonképpen a Thyssenkrupp, AVL, Continental és Knorr Bremse négyes van, ezeken kívül én más nagyobb nevű mérnöki multit nem is ismerek. Van nég esetleg a gyógyszetipar a gagyi karbantartó mérnöki pozíciókkal (Egis, Sanofi, Richter. Azokat nem ismerem, főleg autóiparban mozgok.
Ja bocsi, a MOL-t ismerem, másfél évvel ezelőtt bruttó 500. Hát igen, magyar cég
..

Szóval a fenti cégek mind fillérb*szó hulladék cégek, akik pályakezdőket vagy maximum 1-2 éves tapasztalattal rendelkező embereket vesznek fel, akik 2-3 év után dobbantanak is, mert nettó 450-500-nál nem adnak többet az istennek se. Aztán vesznek fel újakat és ugyanez, megy a csere-bere. Tudom, mert dolgoztam ilyennél, illetve kaptam ajánlatot a többitől is az elmúlt időszakban.
Elhiszem, hogy Budapest- és VME-fetisiszta vagy és szar érzés ezt olvasni, de sajnos ez az igazság. De végülis higgy amit akarsz, nekem mindegy, megkapod a kis 440-edet, aztán kész, majd veszel 86 évesen egy garzont Kőbányán, meg jó lesz a BKV a sok csőves és cigó között, vidékre meg a fékporszagú MÁV.

Dolgoztam multinál is, beszélek angolul. Voltak napok, hogy többet beszéltem angolul mint magyarul, a saját hazámban. Ez ugyanúgy hátrány, mint ahogy az is, ha családos emberként kiküldenek 1-2 hétre külföldre tárgyalni. Igen, családos emberként nekem probléma a külföldi kiküldetés (és a saját hazámban szívesebben beszélek a saját nyelvemen mint idegen nyelven), és akkor most mi van? Egyébként sokan be voltak rezelve, nehogy kiküldje őket a főnök anyacéghez, pár ember pedig kifejezetten arra játszott hogy mennie kelljen kiküldetésre, nem vagyunk egyformák. Nekem előny, ha nem jelenti ki a főnök hogy holnapután reggel 8kor külföldön kezdek.
A magyar cégeknél jellemző a szürke vagy fekete foglalkoztatás ezt aláírom, nálunk viszont kijelentette a főnök hogy szeret nyugodtan aludni, ezért mindenki 100%ban be van jelentve. Túlóra sajnos előfordul, de fizetve van. Itt meg más sz@r van ami meg egy multinál nincs, de az előző hszben is arra akartam kihegyezni, hogy ha már egy Pesti garázscég meg tud adni 660-at, akkor egy multi pláne többet is tud adni, tehát a nettó 450-es fillérbaszóskodás egész egyszerűen nem igaz. Feljebb vannak már ennél a mérnöki bérsávok, de még mindig a béka segge alatt vannak.

Nem értem mi ez a nagy Budapest elleniség, a felsoroltakon kívül tele van még Budapest és környéke multikkal. Simán megkeresed pesten a 800-at mezei mérnökként egy csomó cégnél Budapesten is. (Persze nem pályakezdőként, de 5-10 év után simán).

"1-2 éves tapasztalattal rendelkező embereket vesznek fel, akik 2-3 év után dobbantanak is, mert nettó 450-500-nál nem adnak többet az istennek se." És akkor hova dobbantanak? Elmennek Aldi pénztárosnak. Elmennek a másik céghez, ahol megadják nekik azt az összeget, utána 2-3 év múlva mennek a harmadikhoz stb stb és akkor szépen elérünk, ahhoz a huhdefasza 700-800 nettóhoz.

Sorold már fel akkor azt a többi multit, ami nem szoftverfejlesztéssel foglalkozik, csak sima mérnökösködéssel. Tudom, hogy az M0 mentén van sok fisz-f*sz fröccsöntő üzem meg egyéb, ezek főleg a folyamatmérnök/minőségbiztosítási mérnök kombinációt adják, de ezek sem adnak 800-at az biztos, jellemzően kevesebbet is mint a felsorolt FEJLESZTŐ multik. Ráadásul autó nélkül meg sem tudod közelíteni a telephelyüket, az is egy halom pénzt meg idegeskedést jelent a szervizes átb*szások miatt, főleg a túlzsúfolt fővárosban, ahol lesz*rják a fejedet, mert van helyetted 10 másik lehúzható ügyfél, ha valami nem tetszik.
A Siemenst hagytam még ki, igen, az is a Bosch/Jaguar max. 600-as szintet tudja.

A dobbantások nagy része a Boschoz vagy a Jaguarhoz történt, ezektől viszont már kevesen mennek el, nagyon alacsony a fluktuáció, több éve ugyanaz a csapat van, látszik, hogy nincs hova menni. Ami még jellemző, az a vidékre visszaköltözés, mert rájön az ember, hogy Budapest egy túlárazott szar, nincs értelme ott maradni. Eleve csak azért mennek oda sokan, mert ott pályakezdőként könnyebben kapnak ilyen gagyi nettó 300-as munkát, vidéken nehéz elhelyezkedni friss diplomásként, de mikor megvan a 2-3 év, akkor már simán kaphat az ember állást pesti fizetésért, olcsóbb lakásárak mellett, a nagyvárosi szemét, bűz, zsúfoltság, csöveshadsereg meg nem mindenkit vonz.
Harmadik dobbantási opció meg a külföld, ez is elég jelentős számban történt a környezetemben az elmúlt években, és ennek nem csak anyagi, hanem társadalmi okai is vannak.

Először is: az általad felsorolt cégek bármelyikénél lehet keresni 1.2M bruttót sima mérnöki pozíciókban. (nyilván nem mindenkinek, de ha olyan hard és soft skilljeid vannak, akkor semmi akadálya.) Én is ennyit keresek az egyiknél 8 év tapasztalattal.
De pl ott van még a RR (sőt van egy magyar cég, ahol van bérsáv profession-ön, nézd meg mennyi a teteje). Felsoroltunk kb 8-10 céget és még biztos van, amit nem is említettünk, de ugyanúgy megadják, ha van mögötte tudás. Akkor miről beszélünk? Lehet ennyit keresni és ennyi.
A tulajnak meg nincs beleszólása abba, hogy te bejelentkezel vagy nem. Nem kell az engedélye. És ha bejelentkeztél, akkor simán parkolhatsz az utcán. Biztos van, ahol tulajnak kell lenni, de szerintem az a ritkább (egyébként meg bérelsz garázst 15-20 ezer forintért, nagy dolog. A lakások nagy részéhez amúgy is tartozik és kötelező azt is bérelni)

Én nem mondom, hogy Pest jó vagy nem jó, azt mindenki döntse el magának. De úgy beállítani, mintha Debrecenben a kánaán lenne a mérnököknek és dobálnák utánad a 800-as nettókat, minimum félrevezető. Lehet utálni Budapestet, meg az ott lakókat meg a cégeket, meg a Budapest központúságot, de ez ne vezesse félre az ítélőképességed

Az meg nem igaz, hogy simán bejelentkezve azonnal parkolhatsz ingyen, pont az a gyakori, hogy rohadtul szigorúan megnézik, hogy tényleg a tulajdonos nevén van-e az autó. A lakások nagy részéhez meg baromira nem tartozik beálló, nem tudom, honnan veszed ezt. Ja tudom, a 250 ezres új építésűekhez tartozik, igen. Hát kösz, nettó 500-600-as mérnöki fizetésből nem akarok annyiért bérelni. Marad a proli panel 150-180-ért, ahol mondjuk 100 lakáshoz(=200-300 ember) jut 20 parkoló a ház előtt.
Kicsit elszaladt veled a ló a realitásokat tekintve. Nem élnek olyan jól a mérnökök a fővárosban mint ahogy azt előadod. Ez a színvonal, amit itt prezentálsz, inkább a beágyazott szoftverfejlesztő, újonnan kinevezett mérnöki kis fiszf*sz szakmai team leader, vagy pályakezdő, 1-2 év egyetemi gyakorlaton, állami intézményben tapasztalatott szerzett, magánrendelőben alkalmazottként dolgozó orvosok (pl. fogorvos) szintje.

Nem lehet, kamu ez az egész. Rengeteg nagyon jó soft és szakmai skillekkel rendelkező embert láttam már elmenni, mert az atyaistennek sem akartak 7-8-9-essel kezdődő nettót adni neki.

Nem azt mondom, hogy nem létezik olyan ember, aki nem keres ennyit, nyilván van, aki éppen üggyel-bajjal-szerencsével ki tudta harcolni, de általánosságban nem jellemző. Hiába írod le, hogy te ennyit kapsz, elhiszem, örülök neki, mások sikerének is tudok örülni, nekem is öröm, ha látom, hogy valaki minél jobban le tudja húzni ezeket a mocsok cégeket.
De ez akkor sem általános dolog, hogy sima gépész- vagy villamosmérnökök nettó 800-akat kapnak Budapesten. Mint ahogy azt sem gondolom, hogy Debrecenben általános, de a vita abból indult, hogy a BMW ad-e annyit, és azt a saját szememmel látom, hogy igen, ad.

Figyelj, ezt írtad:
"Nyilván van ilyen ember, akinek sikerült kiharcolni, jókor volt jó helyen, de tömegesen ez nem jellemző, 600 a piac teteje.
Debrecenben meg 850 + sokkal jobb bónuszok és 1 milliós vissza nem térítendő letelepedési támogatás."

Én erre reagáltam. Debrecenben az üdítő kivételt állítottad be szabálynak, Budapesten pedig a sok példát akarod kivételnek beállítani. Maradjunk annyiban, hogy egy ügyes mérnök meg tudja keresni a 800-at mind a két helyen. Nem szabad kishitűnek lenni, mert akkor lent fognak maradni a bérek. Ez ellen kell küzdeni

Parkolásért fizetni Budapest max 50%-án kell. Azoknak a kerületeknek meg kb a felében simán van tartózkodási engedélyhez kötött parkolási engedély. Szóval kb Budapest 20-30%-án nem tudod megoldani a parkolást, csak ha van garázsod. Egyébként ott vannak a bérautók, ha a lánykát, annyira kocsival akarod furikázni (de aki ezt várja el, az olyan is szerintem) De ezt hagyjuk is, igazad van, hogy szar megoldani sokszor a parkolást, viszont nem is annyira létfontosságú, hogy autód legyen.

Két dolgot még hozzátennék:
Budapesten az autótartás eleve totál ráfizetéses lehetetlen helyzet, ha nem kapsz a szüleidtől saját lakást, mert ugye majdnem az egész város fizető övezet már, csak az isten háta mögötti Rákosborzasztók meg a méregdrága hegyvidéki kerületek nem azok. Albérletbe meg a tulajdonosok 90%-a nem enged bejelentkezni, ráadásul az sem elég, mert az önkormányzatok a visszaélések miatt manapság már kifejezetten csak a lakástulajdonos saját nevén lévő autójára adnak ingyenes parkolást.
Tehát vagy perkálsz óránként 300-400 Ft.-ot és hosszabbítgatod 3 óránként a ciklust, vagy bérelsz még pluszban garázst 20-40 ezerért, amit lehet, hogy nem is találsz a lakás közelében.
És számos ilyen lehúzós szarság van még Budapesten, ami a túlzsúfoltságból, balkáni vadkapitalista viszonyokból ered.
Az autó meg sajnos akkor is kell, ha egyébként jó helyen van a munkahelyed, mert egy igényes 30-as lány, ha nem is mondja ki, elvárja, hogy azzal furikázd kirándulni, és ne a mávon meg bkv-n kelljen izzadnia a csini ruhájában. Ráadásul én is azt mondom már, hogy annyira el van csövesedve meg c*gányosodva az egész BKV meg az aluljárók, közterek, hogy nincs kedvem kitenni ennek a fertőnek a barátnőmet.

A másik meg, hogy az is igaz, hogy egyelőre egyedül a BMW-ről tudom, hogy jól fizet Debrecenben, azelőtt én is úgy voltam vele, hogy az a pesti ingatlanárakkal vetekedő nettó 300-400 ezres fizetések primitív alföldi parasztvárosa.
Az viszont tény, hogy Miskolcon vagy Győrben simán megvan az a 450-500, Győrben az a 600 is, csak munkát kapni nehezebb. De ha már kiharcoltad, hogy felvegyenek, bőven jobban élsz, ha egyébként a főváros nem vonz.

Én aztán már mindent próbáltam: 20ezres kisváros, Budapest peremkerület, Budapest belváros, agglomeráció. Mindenhol laktam.
Mindegyik szar, mert mindegyiknek van valamilyen kényelmetlen hátránya, de a legjobb ezek közül még mindig a Bp peremkerület.

A 20 ezres városban szétunod magad, semmi szórakozóhely, van 2 normális étterem vagy streetfood hely (az egész város ott tobzódik), van 1 cukrászda, minden üzlet bezár 16-17:00 körül, a vége úgyis mindig az, hogy fel kell utaznod Pestre ha akarsz valamit csinálni, farmert venni, haverokkal sörözni vagy bármi, főleg ha csak a meló miatt költöztél oda, ugye akkor a barátok nem ott vannak...

Bp. peremkerület: drága, akár albi akár lakáshitel. Utazás miatt szívás, akár a csöves bkv akár saját autó, reggelente nyomorgás van. Viszont rengeteg üzlet van, egy percig sem érzed azt hogy egy lakatlan szigeten élsz.

Bp. belváros: hatalmas bűz, kutyaszar, egy ótvar gettó az egész, egyetlen előny hogy közel van minden, valami elfogy otthon, akkor még akár este 10kor is tudsz szerezni, nem úgy mint a 20 ezres városkában ahol lófing nem volt még nappal se... persze ez nagyon keveset kompenzál, lélekölő a pesti szarba'-hugyba' lakni, aki nem kényszerből hanem önként választja, az nem normális.

Agglomeráció: manapság az ingatlanárak atomrobbanása miatt ez a sláger, pedig egy nagy szar ez is: reggelente brutál dugó, tökmindegy hogy Pomázról vagy Monorról beszélünk, időben rengeteg az autós utazás, a tömegközlekedés meg az ismert okok (csövesek, tömeg) miatt szar, és időben is SOKKAL több. Ugyanaz a probléma mint a Bp peremkerülettel, csak szorozd meg 5-tel. A büdös életbe nem vennék Solymáron kertes házat 150 milláért, hogy aztán napi 2x 1,5 órát araszoljak a dugóban. Csak home office esetén jó.

Nem értem miért szóljátok le a bkv-t ennyien. Igaz nem évek óta, hanem csak 4 hónapja vagyok fent, de semmi bajom nem volt eddig vele. kb 3 alkalommal, hogy volt csövi a villamoson, de aztán ennyi. .

Azért, mert sajnos évről-évre egyre szarabb a helyzet. Nem a BKV-val van a baj, hanem a társadalom lecsúszásával. A BKV tök jó dolog, 9500 Ft.-ért jó lefedettség, sűrű járatok éjszaka is, verhetetlen, tényleg nagy előny vidékkel szemben. Engem speciel a járművek sem érdekelnek, nekem jó volt az Ikarus is, normálisan nyitható ablakkal, a klíma úgyis ritkán működik normálisan az újakon, alacsonypadlót is leszarom. A lényeg a járatsűrűség, az pedig jó.

Viszont az tény, hogy egyre több a mindenféle magában beszélő, ordítozó idióta alak mindenfele, és ennek nyilván egyik fő lerakata a tömegközlekedési járművek és csomópontok. Ebben a tekintetben egyértelműen egy fertő a főváros, messze ott a legrosszabb a helyzet, talán Miskolc tudja még megközelíteni.
A hagyományos mezei csöves még a legkisebb probléma, mert az legalább nem agresszív, csak büdös, de sajnos az utóbbi években nagyon elszaporodott a késsel mászkáló, kötekedő kisebbség.
És sajnos pont a legforgalmasabb, leginkább szem előtt lévő és hálózati szempontból elkerülhetetlenebb járatok, csomópontok az érintettek, pl. 1, 4-6 villamosok, Nyugati, Keleti, Kelenföld, Örs, Köki...stb.

A máv meg csak Pest megyében biztosít viszonylag elfogadható szolgáltatást, vidéken csupa lefingott szerelvény jár ritkán, este 8 után szinte sehova nem lehet eljutni. A Balatonon próbálkoznak még nyaranta, de hiába a promó, a valóságban az is csak a nem működő klímás, nyithatatlan ablakos izzadásról, késésről, elfogyott helyjegyes szarakodásról szól.

Az még oké, hogy Pesten a BKV-t használod, esetleg elővárosban a vonatot, azt sokan teszik praktikusságból, még ha van vagy anyagilag lehetne is autójuk, de higgyétek el, hogy egy szép, igényes 30 körüli csajszinál fekete pont, ha nem tudod kényelmesen levinni csobbanni egyet a Balatonra, vagy a szüleit Kiskunborzasztón 26 átszállással, csatakizzadtan tudjátok csak meglátogatni, ahol a desszert már bele sem fér a családi ebédbe, mert indul az utolsó vonat vissza. Lehet, hogy nem lesz kimondva, de ha csak nem valami kamaszkorból fennmaradt nagy szerelem, előbb-utóbb szóba kerül a téma ismerkedésnél, és be leszel skatulyázva sikertelen embernek.

Mert idióták, azért, vidéki megyeszékhelyről jöttem fel 8 éve. Hajnali járat nyilván nincs, amúgy az összes 15 - fél óránként ment, klíma ha van a buszon akkor se kapcsolják be stb stb stb.
Vidéken a megalkuvó emberek vannak, politikai szálat nem vonnám bele a komemntem be, szerintem mindenki tudja mire gondolok. De a megalkuvás azt is jelenti, hogy lehajtott fejjel felszállnak az elvileg klímaképes buszra és megfulladnak a melegtől, mintsem, hogy a sogfőrt baszogatnák aki vszeg így több pénzhez jut, hogy nem kapcsolja be a klímát.
Hajrá Budapest! Úgy mondom, hogy megyeszékhely és 23 évig 200nm2-s családi házban laktam és a kutyaugatás, fűnyírás és a kocsikra ébredtem az (tudjátok családi háznál is mennek el kocsik az ablak előtt). Budapesten meg az ágyból nem lehet kirobbantani olyan jókat alszok egy szigetelt panelben, tudjátok panel proliként ahol 5 percre Lidl, aldi, bkv, jysk stb és tele zölddel. Slusz poén, hogy 20 perc a belváros, azzal a szar bkv-val amit fikáznak sokan.

Hajrá BP!

Annak a vidéki megalkuvó embernek az ellentéte az a tipikus pesti tanulatlan panelproli, aki bejár mondjuk csepelen valami fos gyárba dolgozni, vagy a McDonalds-ban sütögeti a burgert szabadbölcsészként, aztán megvan győződve róla, hogy ő a magas hozzáadott értéket termelő fővárosi atyaisten, aki eltartja az egész "vidéket"(=büdöspesten kívüli világot), mert ott nyilván mind a 8 millió ember közmunkás. Természetesen a tahójának minden állami szolgáltatásból magasabb színvonal jár, mert olyan rohadt sok adót fizet abból a gagyi 300 ezres fizetéséből.
Ennek egyik gyakorlati megnyilvánulása az állami dolgozók állandó b*szogatása, minden mögött valami rossz szándék feltételezése a logika teljes kizárásával (pl. a köcsög sofőr direkt nem kapcsolja be a klímát, az nem számít, hogy ő is ugyanabban a melegben rohad), ahelyett, hogy megköszönnétek nekik, hogy ilyen szar fizetések mellett még hajlandóak üzemeltetni a szarfészketeket. Majd ha végleg nyugdíjba vonul a mostani 50-60-as generáció, akit még hülyére lehet venni, meglátjátok, hogy a mostani fiatalok már nem fogják hagyni magukat, hanem kihúznak külföldre, ha éhbért kapnak. Készüljetek fel még ennél is nagyobb járatritkításokra, kórházi ápolóhiányra, tanárhiányra, Gálvölgyi-féle nem kapsz mentőt szituációkra és egyebekre.
Már most is rohsdt sok rendőr, mentős, vasutas, buszsofőr és egyéb dolgozó van Budapestre vezényelve napi szinten, hogy betömködjék a hiányt és ne kázadjon a proli, fogalmatok sincs, hogy mennyi utazással, fáradtsággal, családtól távol töltött idő van amögött, hogy pl. le tudjátok húzni a budit vagy ne lökje be a felgyülemlett tömeg egymást a metró alá, ha mondjuk 10 percig nem jön semmi csúcsidőben.

Elírásokért bocsi, telefonon mellényomtam, nyilván érthető így is.

Akit egy kertes házas övezetben BÁRMIKOR IS zavar a fűnyírás (nyilván az éjszakai órákat leszámítva), az a legjobb ha beköltözik a pesti aszfalt-dzsungelbe, ezt te meg is tetted, úgyhogy ez a sztori itt véget is ér ;)
Mindenféle vélt vagy valós időablakokban "tilos" füvet nyírni, felőlem meg vasárnap délben is nyírhat füvet akármelyik szomszéd. Akit ez zavar egy kertes övezetben, az ugyanakkora gyíkarc, mint aki egy teltházas koncerten felháborodik hogy a tömegben valaki véletlen rálépett a lábára.

A debreceni BMW releváns, 5+ éves tapasztalattal tényleg megadja a 800-900 nettót, plusz az 1 éves kiküldetéssel is szépen lehet kaszálni, párszáz Eurót adnak még költőpénznek, amiből semmivel nem kell többet költened mint itthon, mert az árak minimum ugyanakkorák, ha nem alacsonyabbak kint. Ez már többek által is megerősített valós tapasztalatom, nem kamu.

Jelenleg a BMW adja a legnagyobb mérnöki bért az országban, a pesti meg győri cégek elbújhatnak mellette.
A főváros egy undorító, szemetes, túlzsúfolt putri lett, egekbe szökő ingatlanárakkal és szar fizetésekkel. Ahol már a 10 percenként járó éjszakai busz is hajnal 2-kor szarrá van tömve, ahol tele minden utcai szemetes, 20 perceket kell sorban állni egy isten háta mögötti kis Sparban is, az a város már túllépte a teljesítőképessége határát. Egyszerűen a média csak mossa, mossa, mossa az emberek agyát, hogy "gyere Budapestre, itt mindenki dupla annyit keres mint az országban máshol, és mindenki nyugati színvonalon él".
Budapesten már csak az orvosoknak, ügyvédeknek, politikusoknak meg mindenféle seftes, maffiózó c*gány vállalkozóknak éri meg élni, akik péntek-szombat esténként a duurogós kipufogójú németprémiummal végigszántják a József Attila utca-Széchenyi tér tengelyt.

Bocsánat, hogy elkanyarodtam kicsit a témától, de ez kikívánkozott belőlem. Budapest a szar fizetések városa lett, egyszerűen túltermelés van emberből. Akármelyik borsodi szarfészekben is meg lehet már keresni azt a nettó 400-500-at, amit a pesti prolik adnak. És azt sem lehet már mondani, hogy annyival kulturáltabb lenne, mert rohadtul el van c*gányosodva a főváros.

Igen, ad annyit, de az már vezetői pozi,a beosztott mérnöknek sajnos ők sem fizetnek 8-900 nettót.

De, fizetnek, hidd el.

Érdekes, facebook csoportokban én meg pont azt olvastam hogy milyen sovány fizukat kínáltak az ott interjúzott mérnököknek is... Akkor most ki írt igazat? Kicsit konkretizálhatnád hogy milyen pozíciókról tudsz ahol megadtak ennyit és milyen tapasztalattal. Mert a hozzászólásod alapján úgy tűnik te valamilyen alternatív valóságban élsz, ahol Budapest a szar fizetések városa...

Lehet, hogy a tipikus gyári mérnöki pozíciókra szar pénzt adnak ( folyamatmérnök, minőségbiztosítás), mert arra válogathatnak a vitescós, schäeffleres, thyssenkruppos és egyéb jelentkezők közül.

A fejlesztési osztályon a járművek elektronikájának validálásáért felelős mérnököknek megadják a 800-900-at.
Nézd meg a nyitott pozícióikat, nem másolom be ide, ilyen-olyan vehicle/electronic/specialist kulcsszavakat tartalmazó pozíciók.

Ugyanilyen munkakörökben a pesti fosch, thyssenkrupp, jaguar, conti, knorr, avl és társai 2/3-adnyi, feleannyi pénzt adnak.

Process Planner 2 év kecskeméti gyakornoki tapasztalattal alapbér: 550k nettó (plusz ~40eur napidíj odakint,13. havi fizu,kb. ugyanennyi + év végi bonusz.
Én kivancsi vagyok egyébként,hogy milyen ott dolgozni. Ha ennyi pénzért legalább nem borzasztó,akkor már megéri odamenni :D
De én azt gondolom,hogy azoknak a nagy része akik most odamennek véleményem szerint 2-3 év mulva elmennek,mert nem fogják bírni a ramp up-ot.

Gyori Audiról valakinek van infója? Gépészmérnök, tervezés 5 év tapasztalat, jó német nyelvtudás. Mennyit lehetne elkérni?

Szia. Mivel ott van 13.havi fizu, ezért 1M körül kérj sztem

Oldalak