Fizetések az építőiparban és a szakmunkák területén

Adatok frissítve: 2016. július

Az építőipar és szakmunkák területén középfokú végzettséggel jellemzően a bérminimumot éppen meghaladó fizetés érhető el. Felsőfokú végzettséggel nem vezető beosztásban 250.000 forint közelíti meg legjobban a jellemző fizetési adatokat, vezető beosztásban 375.000 körüli összeg a leggyakoribb. (Ld. lenti táblázatok.)

Egyéb juttatások:
A kérdőívek felében adtak meg természetbeni juttatást, jellemzően havi 10000-15000 forint közti értékben.
Minden harmadik munkavállaló jelezte, hogy kap jutalmat, ez jellemzően a havi fizetésnek megfelelő összeg, de esetenként előfordul több havi, sőt, akár az éves fizetést is elérő jutalom.
A kérdőíveken az adatközlők harmada adott meg "zsebbe" kapott jövedelmet, ez a bruttó béren felül néhány ezertől akár több száz ezer forintig terjedhet.

Feldolgozott adatok:

Végzettség és beosztás szerint

Végzettség/Beosztás Jellemző bruttó fizetés Fizetési sáv
Középiskola 140.600 130.800 - 202.100
Diplomás, beosztott 250.000 176.700 - 345.400
Diplomás, vezető 375.000 250.000 - 550.000
Vállalkozó 293.000 239.100 - 376.000

 

A táblázatokat a beküdött kérdőívek adatainak felhasználásával állítottuk össze. Töltsd ki Te is a kérdőívet (ha még nem tetted), hogy minél megbízhatóbb elemzéseket tehessünk közzé!

 

 

És Te mennyit keresel? Magyarországon nem szokás ezt a témát nyíltan megbeszélni, de sokan lennének rá kíváncsiak. Írd le a fórumban is, hogy mennyi a fizetésed, és olvasd el, mit írnak mások!

Építészmérnök vidék, tervezés. 200 nettó semmi egyéb. A kezdő még kevesebb volt. Jelenleg ez ennyi.

Kivitelezés. Szokásos itthoni építőipari terepi munkavégzés. 300-ért gebedj meg heti 60 órában. Plusz ugye még az utazàs. Órabérbe ez olyan pénztárosnak megfelelő építőmérnöki meló. Pár lenti hozzászólóhoz hasonlóan a pályaelhagyáson dolgozom én is. Az se érdekek ha pár év múlva itthon nem lesz ki építsen. ( közel lesz hozzá a helyzet)

Hol keres a pénztáros 300-at? Bruttóban se, nemhogy nettóban. Nem kell bedőlni a Lidl meg Aldi által hirdetett kamuösszegeknek! Nézz utána és meglátod, hogy nem annyi az annyi. Minden feltételes módban van megfogalmazva és mivel 4 meg 6 órában foglalkoztatják a pénztárosokat, így az elérhető az sose lesz meg, hiszen az 8 órára van kalkulálva. Plusz az elérhető az több év és ha minden értékelésen kiválót kapsz vagy az 5-6 fős pénztárosi csapatból 1 ember lesz, aki eléri mert kinevezik csoportvezetőnek pl. stb stb.
Lehet háborogni, de a lent leírtak (bruttó 360-450 pár év munkaviszony után) alapján az építőipar nem a rosszul fizetett ágazatok között van! Sőt!! 2019-ben ez a fizetés teljesen rendben van és megfelel a versenyszféra realitásának.
Persze nem azt mondom, h ez jó és hurrá mert dübörög a gazdaság. Csak annyit, hogy ez a mai magyar helyzet és nem rosszabb semmivel sem, mint más iparágban. (oké IT-nél rosszabb, de annál minden rosszabbul fizet, de azt megnézheted az IT topicban. De nem lehet mindenki programozó) Bár ha körbenézek a városban, az országban, akkor azért elég sok új autót látni és nem a legolcsóbb fajtából, hanem 7-8-10 milliós típusokból. Na meg minden szálloda kb tele van, legalábbis a 4-5 csillagosak biztosan. Én évente 1szer elmegyek belföldön 3 napra és 6 dunántúli szálloda azt mondta, hogy 2 hónapra előre már nincs helyük hétvégére!! (persze lehet, hogy külföldiekkel vannak tele) De ha Bpen kimész este, délután a belvárosba...tele van minden étterem, cukrászda, kocsma!! Hely sincs. És egy 3 fogásos vacsora 2 főnek egy frekventált helyen itallal 8-10 ezer Ft. Ez a rossz élet Magyarországon?

Szóval mindenki többet akar persze, én is örülnék dupla fizunak de bármennyivel többnek, de ha nyitott szemmel körbenézel, akkor azért nem olyan rossz a helyzet az országban. Bár lehet nem esznek 2 hétig, de a 8-9 milliós új autó ott van az emberek segge alatt és a kezükben (+ a 10 éves gyereke kezében is) a legújabb ájfón.
Folyamatosan csak a panaszkodás megy ebben az országba, de könyörgöm nézzünk már körbe a nagyobb városokban. Egyáltalán nincs alapja a sírásnak. Menj el egy borsodi faluba, na ott igen... ők panaszkodhatnak. De kétlem, hogy a fórumokon ők írnák a panaszkodós kommenteket.

Ja és ha elhagyod a pályát, a Lidlbe mindig van felvétel :) Bruttó 220-ért mehetsz is pénztárosnak.

Nem értetted meg amit írtam. Ne azt nézd, hogy 300 a fizu. Ha 300-ért mennél a nap 24 órájában akkor sem érdekelne?
Kivitelezésben dolgozó ismerőseim és jó magam tapasztalata alapján ez nagyon sok helyen heti 6 nap, 10 órában átlag. Ha ezt munkaórára leosztod, akkor kiderül, hogy órabérbe nevetséges vagy. Ne a 3 kilót nézd. Projektek közötti ingázást, költözést nyugodtan még hozzáveheted.

És igen, engem konkrétan gépész ismerőseim kiröhögtek, hogy milyen iparágban cseszem el az időm. Ők efelett keresnek kicsivel, de a 40 !!! órájuk az péntek délután sokszor már 3-kor véget ér. Remélem, hogy az órabér különbséget nem kell ecsetelnem.

De ha nem is kasszás pénz ez, de egy autóipari biorobot órabére aki a szalagnál álldigál egész nap. Ezért nem kell 25 évesen kikerülni az egyetemről.

Mindegy én nem bánom. Sajnos ismerősökön láttam, hogy 2008-as válságban hova süllyedt az iparág. (Hozzáteszem, hogy egy normális stabil iparágban fele annyit nem érzett belőle mint az építőipar). És mondjuk a tegnapi index cikk alapján itt a következő hamarosan. És én ezt nem ebben az instabil iparágban akarom megvárni.
Ennyi, nem kötözködésképpen bántam a HSZ-t.

Jah és egy dolog lemaradt:

A téli pangási időszak ledolgozását nem kell ráfogni a heti 60 órázásra.
Amennyi munka van én speciál 1-2 hétnél többet nem töltöttem otthon januárban. Időjárástól függetlenül tolni kellett.

Földmérés vidéken, bruttóban:

Segédfelmérő: 200-240.000

Műszaki ügyintéző: 270.000-350.000

Irodavezető: 400-450.000

Cégvezető: 650-

+13-14. havi fizetés

Sziasztok!

Idestova majd 15 éve dolgozom az építőipar különböző szegmenseiben műszaki előkészítőként, magasépítő technikusi végzettséggel, mint nő.
Jelenleg 220.000 Ft a nettó fizetésem. Más cégnél egy ilyen kvalitású ember, persze férfi és felsőfokú végzettséggel, megkeresi a 300.000-at, bejárási támogatással. Bács-Kiskun megyében gondolkozzatok.
A stresszről ne beszélgessünk szerintem, mert oda jutottunk, hogy az előkészítés legjobb esetben is a munkám 40%-át teszi ki, a maradék 60%-ban vagyok titkárnő, műszaki menedzser, bérszámfejtő, gazdaságis, kb minden kollega asszisztense, csak az nem ad nekem munkát aki nem akar. Mindeközben semmi szakmai fejlődési lehetőség, csak a hihetetlen mennyiségű feladat. A főnököm szerint nagyon jól végzem a munkám, de maga a pozíció mégsincsen sem megbecsülve sem megfizetve. Mindenki más dupla, tripla év végi prémiumot kap hozzám viszonyítva.
Jó szakember és ember vagyok, gyakorlatilag bármit megoldok. Csak sajnos NŐ vagyok. Nehezítő körülmény az is, hogy maga a munkakör mára már eléggé sokrétűvé vált, és a szakma eredeti szépsége ezzel tova is szállt. Ezt csak az tudja megérteni, aki ténylegesen előkészítőként dolgozik, minden szar az ember nyakába van tolva.
Most keresem a lehetőségeket merre tovább. Vélhetően nem az építőiparban fogok tovább tevékenykedni. Nincs jövője, talán pár év van még hátra.
Felsőfok megszerzésén is gondolkodtam, de nem látok jövőt az építőiparban a mostani nyersanyaghiány, szakemberhiány, irreális mértékű áremelkedések miatt. Csak sajnos már ebben a szakmában vannak kapcsolatok.
Szerintetek?

Hasonló helyzetben vagyok csak én mérnökként és lassan 5 év felé közelítő tapasztalattal gondolkozok az iparág elhagyásán. Nehezen döntök sajnos, pedig tudom, hogy pár év alatt elérhetnék ennél jobbat is akár. Ha ennyi munkával ez a helyzet, akkor rémes arra gondolni, hogy a következő recessziónál meg megint mi lesz itt...

Sziasztok!

Pár év kivitelezési tapasztalattal mélyépítésben melyik angol nyelvű országot érdemes megcélozni? Eu-s ország ugye kézenfekvő lenne mert nem kell munkavállalási vízummal játszani. Csak ugye zajlik éppen ez a Brexites ügy is. Maradt még ugye Írország de az meg pici, gondolom kevesebb a lehetőség is.
Ha esetleg valaki kint él és leírná a helyzetét, gondolva itt a munkakeresési nehézségekre és a fizetési kilátásokra akkor annak örülnék.

Szeretném a hazai építőipart pár év után elhagyni, mert ez szerintem csak egy örök zsák utca lesz itthon karrier szempontjából.

És ez lemaradt: Jelenleg egy alapszakot Építőmérnök diplomát tudok felmutatni a pár év kivitelezői tapasztalat mellé.

Szívesen ajanlanék figyelmedbe egy budapesti lehetőséget. Közel 20 éves múltjuk van, emberi léptékben novekedtek, stabil megrendelői kör, tapasztalt es lojalis szakember gárda. Csaladi vállalkozasból indult es a szemlélet maradt is,megbecsülik a kollegakat. Versenyképes fizetéssel. Szívesen meselek telefonon többet is:06302446145

Tisztelt fórumozók.
Érdeklődöm a véleményetek felől.
Több mint 20 éve a híradástechnikában dolgozom.
Mindvégig saját vállalkozásomban tettem mindezt.
Van alpintechnikai-, emelőkocsis-, tűzvédelmi végzettségem.
Jártam főiskolára, de nem végeztem el.
Mindent megcsinálok és megcsináltam eddig is.(ház oldalfalán/tornyon szerelés, kábelezés/antennázás, vakolás, festés...)
Saját eszközeimmel végeztem minden munkát, nem kis felelősség vállalása mellett.
Kérdezem: szerintetek a nettó 400-ezres fizetés nagy elvárás részemről???

Sziasztok!
Tapasztalataimat szeretném megosztani veletek és ötleteket a hogyan továbbra.
Én 22 éves fiatal srác vagyok, két éve fejeztem be a gépész technikumot és munkába álltam egy amerikai eredetű multinál. Gépésztechnikuskent kezdtem a pályámat nettó 185e ért. (2016), majd kb 1 év múlva megkaptam a neves kinevezést műszak vezetői pozíciót. Idő közben szépen araszolt felfelé a fizetésem és ott tartottam hogy havi 280-320e (2017-2018) között kaptam nettoba. Mellette csinálom a kis maszek világom, nagyjából ugyan ennyiért 200-280e, de eljött az idő a választásra. A vállalkozást választanám, de tartok attól hogy fél év múlva nem lesz annyi munkám hogy a hét minden napján tudjak dolgozni. Mármint ha folyamatosan ezt csinálom nem csak “szabad időben”. Erdekelne hogy aki hasonló fém szerkezeti munkával foglalkozik mint pl mobilgarazs, mezőgazdasági berendezések, hangarak gyártása, javítása mennyit keres. 1 max 2 fővel. Hogyan indította be, hol hirdette magát .

Sziasztok! én egy autópálya építő cégnél dolgozom, építőmérnök diplomával 4 év szakmai tapasztalattal munkahelyi mérnök poziban …
250 nettót kapok + céges kocsi.
Vélemény?
Őszintén én nagyon kevésnek tartom a munka sokasága, stresz és a sok túlóra miatt. Persze túlórát nem fizetnek...
Bp-i székhelyű cég de vidéken van a munkavégzés de igy is ingázok.

Szerintetek mennyi az ideális?

Mérnök lány! HR-esként csatlakoznék az előttem szólóhoz, hogy a pozició számít: Mérnök pozícióban vagy? Akkor kevés a 250 netto.
Beszélj a főnököddel, világitsd rá az eredményeidre, a sok túlórára, ha.kaptál pozitiv ertekelest akkor arra is és jelezd az anyagi megbecsülés hiányát. Tamaszd alá azzal amit "letettél az asztalra" és kultúralt módon jelezd, hogy örülnél kis emelésnek. Vagy kérdezz rá, h van-e, milyen modon van lehetőség bérben picit előrelépni? Ha jó fej a főnök akkor megkérdi azt is hogy mennyire gondoltal. Ekkor nyugodtan mondj netto 300at. Az már nagyjaból jó. Ha kapsz mellé SZÉP kártyát vagy bármi pluszt akkor még jobb.
Ha nem mérnök munkakörben vagy, hanem pl
Előkeszitő (technikus) vagy projekt előkészítő, amihez nem kell diploma...(nézd meg a munkakörid hogy abban mi van elvárt végzettséghez!) nos, akkor el kell hogy szomoritsalak mert kb jó helyen vagy. Viszont én ezt is jelezném felfele, hogy van-e esetleg üresedés mérnöki poziban, mert szeretnél új kihívasokat, feladatokat. Ha van teljesitményertékelő beszelgetés akkor az megfelelő platform erre. Kivéve persze ha negatívumokat kapsz visszajelzesnek. Ekkor valószinüleg direkt vagy alacsonyan, hiszen nem elégedettek veled.
Üdv

Sziasztok!
hát a cégnél a munkahelyi mérnöki pozihoz kell a mérnöki diploma megléte! itt a művezetőknek is a főnökük vagyok , de az építésvezető alatt mindent eléjük kell tolni,bár jelen esetben mindent rámsóznak só szerint, szerződések.előkeszítés,irodavezetés,mellete majd a munkakörimbe foglalt feladatokat is. már egy éve leszek a cégnél, egyszer megpróbálkoztam béremeléssel de sajnos nem kaptam. Prémiumot mint megtudtam a projekt előrehaladásához mérten kapod. szóval lehet te 1000% jól teljesítesz de ha nem ugy halad a projekt( nem a te hibádból) sajnos nem kap senki prémiumot. sajnos a művezetőink többet kapnak mint a diplomás mérnökök... bár nem értem miért..amikor én is elvégzem ugyanazt sőt többet. vagy lehet igaz hogy a Nők kevesebbet kapnak.. nemtudom de kezdek kétségbeesni..

Kedves Mérnök lány, mi most keresunk pont egy szuper hölgy kollegat, 20 eve vagyunk a piacon fokent nyilaszarok beszerelesevel foglalkozunk. Olyan meretekben mint (merci gyar, tobb budapesti hotel) keresunk egyelokeszito mernok kollegat aki szuper lenne ha kicsit tapasztalt es holgy:) esetleg ha nyitott nagyon szivesen beszelgetnek kotetlenül hatha talalkoznak az elkepzelesek. Udv: 06302446145

Ahogy többen mondták, jelezd a vezetődnek egy őszinte beszélgetés keretében. A másik megoldás lehet, hogy bekopogsz a hr-re és elmondod, hogy te miket csinálsz és szeretnéd megkérni, hogy beszéljen a vezetővel. Elvileg a hr a dologzókat támogatja, így nekik ez is a feladatuk. Bár ez lehet rizikós, mert ha a vezetőd tudomására jut, lehet rosszul jössz ki belőle, hogy a háta mögött intézkedsz. Én beszélnék a vezetővel és ha nem történik semmi pár héten belül, akkor kopognék személyesen a hr osztályon. Én már csináltam ilyet..igaz nem lett változás, de a lelkem részben megnyugodott, hogy én megtettem, amit lehet. Ez az egy amit tehetsz, ha maradni akarsz a cégnél. (vagy magadban őrlődsz) Mondd el, hogy miket csinálsz és hogy már több mindent csináltál, ami szerinted segítette a projekt megfelelő előrehaladását.
Előtte lehet azért nem kaptál, mert még nem voltál ott elég ideje. Most, h 1 éve ott vagy, már tudsz eredményt felmutatni. Ugyanezeket mondd el, amit itt leírtál. Lehet a vezetőd is tisztában van ezekkel, de akkor is. Fontos, hogy mással csak minimálisan hasonlítsd össze magad, inkább általánosan beszélj, hogy egyes diplomát nem elváró pozíciókban is többet kapnak és szeretnéd tudni az okát, hogy elégedetlen-e veled és ezért van-e ez az anomália. Erre csak válaszol vmit.
Én is építőiparban dolgozom és sajnos igen, a Művezetők nagyon el vannak szállva az elmúlt 2-3 évben. Ezt úgy értem, hogy bérben és maguktól is, hogy hát "rajtunk múlik a projekt". Ezt sokszor hallani tőlük. És igen, többet keresnek technikummal, mint egy fiatalabb mérnök... ez sajnos teljesen általános manapság. De ennek oka az is, hogy a fizikaiak bére folyamatosan nő (lásd 2019-ben bejelentett Mercedes 22%, Audi 18%, Suzuii 18%, Bosch 14,5%-os stb. béremelések) és lassan utoléri a szakmunkás bér a művezetőt, aki ugye a beosztottja...ezért a művezetőnek is tolni kell, meg kell hagyni a különbséget.
És a diplomás szellemi bér meg nem nő ekkora százalékkal... De ez általános jelenség ma Magyarországon, nemcsak az építőiparban, más területen is ugyanúgy megvan.
Az, hogy a nők kevesebbet kapnak az egy oltári nagy baromság...már bocsánat a szóhasználatért, de ezzel ki lehet kergetni a világból. Mindenkire ugyanaz a bérsáv vonatkozik (legalábbis egy nagyobb cégnél szinte tuti van vmilyen bérsáv) munkakör függően. Nyilván a bérsávon belül lehet eltérés, de ez nem lehet olyan nagy. A lényeg, hogy azzal hasonlítsd össze magad, aki hasonló tapasztalattal rendelkezik és hasonló munkát végez. Ne az 50 éves építésvezetővel...
Kis cégnél vagy? Mert ott lehetnek nagyobb anomáliák és vmilyen szinten hátrányod abból, hogy nő vagy. De egy normális, nagy cégnél nem.

Ez korrekt hozzászólás!
1 dolgot tennék hozzá megerősítésként a Művezetőkhőz: van egy brigád melyben van minimum 1 minősített hegesztő vagy lakatos. És szerkezetépítésnél jellemző. Ők jelenleg nettó 350-400 között keresnek. Ezért a művezetőnek legalább ennyit vagy többet kell keresni. Különben elég hülyén nézne ki hogy a beosztott többet kap.
A szellemi bérek nem követik az utóbbi évek fizikai bérugrásait és beerte a diplomás fizukat, míg előtte években volt azért 20-30%os különbség. Ez és ennyi a probléma! szevasztok Gábor voltam

Avval, hogy ezt a fizikai bért a szelleminek legalább meg kell kapni.. evvel nem értek egyet.

Rengeteg egyetemet végzett művezető/építésvezető ismerősöm van aki nem kapja ezeket meg. Talán majd 5 év tapasztalat felett.
Hegesztők bérére amúgy teljesen igaz amit írtál. De írhattál volna sofőröket vagy gépkezelőket is. Ők is simán megkapják a 300-350et.
Jelenleg ezt én diplomával meg pár év kivitelezési tapasztalattal nem érem el. Megérte!

Az a baj, hogy ebben az iparágban mintha kevésbé lennék bátrak az alkalmazottak munkahelyváltás vagy fizetésemelés kiharcolása terén. Pedig ez lenne a kulcsa a dolognak.

szerintem 5 év tapasztalat alatt ne legyen senki epítésvezető! Igenis kell az az 5 év hogy megtanulja a szakmát megfelelően.
Tökéletesen megfogalmaztad hogy ez a baj, hogy a diploma nincs megbecsülve, régebben jobban megvolt. És ahogy te is írod nem èred el a szakmunkás bérét.

Valóban. Sajnos hiányzik egy erős szakszervezet az iparágból, egy olyan ami megvan egy kereskedelemben vagy autóiparban. Vagy akár egy erős üzemi tanacs is jó lenne minden nagy cégnél, akik simán bejelentik a sztrájkot és nem engednek a minimum 10-12%-os éves béremésből. De ezt nekünk dolgozóknak és más cégnél levő kollegáknak kellene kezdeményezni. Simán összejöhetne 5-600 ember az 5-6 legnagyobb magas és mélyépítési cégből egy erős szakszervezethez

Jó építésvezető kizárólag olyan emberből lesz aki a kivitelezéssel tisztában van, szóval nagyrészt csak művezetőből. Ez tény. Viszont az utánpótlás ezek miatt szerintem 5 éven belül nagyon nagy gondot fog okozni. Kiöregszik a maradék korosztály és nem tudnak majd ( még csak minden 2.helyére sem) a helyükre olyan embert tenni akinek van felsőfokú végzettsége, tapasztalata valamint az ezekre épülő jogosultságai is okésak lesznek. Beszéltem anno pár építőipari középsulin/technikusi képzésen éppen végzés előtt álló emberrel és szinte mind pályát vált. Körbe érte őket a hír, hogy ez a szakma sajnos kevésbé éri meg. Gépésznek meg hasonlónak mentek inkább tovább.

Nem vagyok jártas az építőiparban, de ha egy cégnél melózok, és jók az eredmények, és a cég nem emel évente minimum infláció követő emelést, de inkább többet akkor lelépek, akármennyire is szeretek ott lenni. Sajnos a mai kis kizsákmányoló világunkban így mennek ezek a dolgok. Nehogy már még nekem kelljen könyörögnöm HR-nél, meg a vezetőnél, amikor egyre több profitot hozok a cégnek, az árak meg emelkednek folyamatosan. Ha egy cég tojik rád - márpedig ebben az estben a nem emelés igen csak ezt kommunikálja - akkor dobbantani kell. Így is munkaerőhiány van, nehogy már még a munkavállalónak kelljen kolompolni, hogy elismerjék a teljesítményét, vicc.

Hát azt, hogy pl: egy előkészítői melóhoz sok helyen nem kell diploma, sőt minél kevesebb tapasztalat, azt inkább az iparág elfuseráltságára írnám. Kivitelezésben lévő kollégák helyzetét ez a remek előkészítés sok helyen eléggé hátráltatja!

Habár ez általános divat, mivel már hála az égnek az építőiparban is egyre kevésbé találnak 160-ért valami " bolondot " aki el mérnökösködik nekik, így a teknikusi vagy középfokú végzettséget mindenhol előnynek értékelik...
Egyre több építősvezetőt, szerkesztőt meg hasonlót szeretnének találni csak teknikusival ahogy én látom...

Szia! Amennyiben a munkaköröd és az ellátott munka mérnöki (nem a vegzettség számít!!) akkor valóban kevés kicsit. Én is egy nagy építőipari cégnél dolgozom kicsit több mint 2 év tapasztalattal és brutto 450 körül kapok. Kollegák 7-8 év tapasztalattal ugyanebben a munkakörben kb brutto 100zal többet. Ennek egy része prémiumként van fizetve, de eddig én mindig megkaptam. Illetve volt karacsony előtt még 2 havi fizu plusz. Szerintem ez reális Volt csoporttársaim vagy más vegzettségű diplomás ismerösök sem kapnak többet, sőt inkabb kevesebbet.

Az Opelba 360 ezer bruttoval lépnek be a pályakezdő gépész vagy mechatronikai mérnökök! Emellé van pár ezer egyéb juttatás, de ennyi. És ez autóipar, ami a legjobban fizető ágazat! Szóval a 450 meg hasonlókkal bőven jók vagytok, ne panaszkodjatok!!

Ez eleg keskeny... Es ezert mit kell csinalni? Tervezni, gyartast optimalizalni, bevezetni vagy gyartas tamogatas, gyartas kiszolgalas a feladat?

Szerintem 4 év tapasztalattal már egy 300 nettó is reális lehet, de azt ne feljtsül el, hogy a korlátlan használatú céges kocsi benzint/pályamatricát/szervízt/amortizációt is beleértve egy nettó 100 ezer forintos plusz.

Plusz költség, ami nagyrészt azért a munka teljesítéséhez képesti SZÜKSÉGES eszköz. Ebből sem az albérlete, kajája, vagy akármilyen egyéb más költsége nem lesz fedezve.

-képesti*

Oldalak